Dijital pazarlamada, arama motoru optimizasyonu (SEO) teknikleri ve algoritmalar sürekli değişmekte, gelişmektedir. Çoğu SEO uzmanı ve SEO ile ilgili yöneticiler en son trendleri tahmin etmek yada öğrenmek zorundadır. En azından böyle olması gerekir böylece dijital geleceğinizi şekillendirebilirsiniz.

Algoritma güncellemeleri adına 2017 SEO yenilikleri oldukça heyecan vericiydi ve 2018 de büyük yenilikler bizi bekliyor bunlardan tahminlerimin bazıları 5 alt başlıkta topladık.

1- Video ve Görsel Aramaları

Video ve görsel aramaları ile beraber her geçen yıl bir yenilik getiren Google bu konuda yeniliklerine devam edecektir. Gün geçtikçe, online surf deneyimlerimizi daha görsel hale getirmek için geliştiriliyor. Teknolojik altyapının da gün geçtikçe hızlanmasıyla, beraber daha mümkün olabilen bu gelişme kamuoyu nezdinde daha fazla ilgi çekiyor.

Eyefluence ve moodstocks ( her iki girişimde Google tarafından satın alınan ve görseller içindeki öğeleri daha doğru şekilde ayrıştırmayı hedefleyen çalışmalardır. Tam olarak bu konuyla ilgili ne olacağını bilemesek dahi, ama görsel arama karışıklığına büyük bir çözüm getireceği konusunda iyileşme göreceğimiz kesin.

2- Google Snippetler

Son yıllarda özellikle Google, öne çıkan spippet’ların sıklığı ve özgünlüğünü sürekli filitreliyor ve bu konudaki doğruluk oranını artırıyor.Kullanıcılara daha doğru ve tutarlı bilgiyi sunabilmek adına snippet’lerin şu anda olduğu algoritmayı daha da geliştireceği süphesiz. Özellikle tanım, fiyat listesi ve kategorisel çeşitlendirmeye sahip konularda oldukça önemli olan snippetler son dönemde SEO çalışmalarında kelime bazında otorite sağlaması yönünden sıklıkla tercih ediliyor.

3- Sesli Aramalar

Sesli aramalar, arama motorunda yaptığınız sesli aramalar ile optimize çalışacak cihazlar geliştiriyor ve hatta sesli çeviri çözümleri sunan cihazlar pixel 2 ve pixel 2 xl ürünlerini piyasaya sürdü ve bununla beraber sesli aramalara verilen değer ve ilgi artmış durumda. Aynı zamanda Amazon Echo ve Google Home gibi akıllı hoperlör seçenekleride bu konuda SEO optimizasyonlarına hazır olmamız gerektiğini gösteriyor.

4- Kullanıcı Deneyimi (UX)

Özellikle daha yüksek kullanıcı deneyimi sağlamak son dönemde Google’ın en çok önem verdiği kriterler arasında gösteriliyor. Bu nedenle özellikle ürün ve hizmet satışı yapan firmalar için daha iyi bir satış deneyimi SEO sıralamalarında büyük bir rol oynamaya başladı.

Kullanıcı Deneyimi (UX) Hizmetimiz İçin Tıklayınız

5- Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP)

Son yıllarda önüne geçilemeyecek seviyede artış yaşayan mobil cihaz kullanımıyla beraber mobil cihazlar için web sayfa tasarımları oldukça büyük önem kazanmıştır. Günümüzde mobil cihazlar için tasarlanan gereksiz görsellerin ve ekstra kodların kaldırılmasıyla daha iyi bir okuma deneyimi elde edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla ortaya çıkan Google’ın yeni projesi hızlandırılmış mobil sayfalar ile projelerinize ait web sayfalarının mobil uyumluluğunu arttırabilir, daha hızlı yüklenen sayfalar ile daha yüksek bir kullanıcı deneyimi sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda SEO çalışmaları için de önemli kriterlerden biri haline gelen AMP’nin WordPress gibi bazı hazır CMS sistemleri için özel eklentileri bulunuyor.

 

 

 

 

başlıklar