- 7 Haziran 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategori: Arama motoru optimizasyonu
SEO, İçinde bir çok istatisik ve analizi barındıran bir bilim dalıdır.
Web siteniz ile ilgili tıklanma ve görüntülenmeyi artırmak istiyorsanız, anahtar kelimelere (keywords) ihtiyacımız olduğu aşikar, ama bu sefer size farklı bir konudan bahsedeceğiz gizli semantik(anlamsal) indeksleme (LSI).
Karışık, karaşık bir terim gibi görünüyor, fakat ana hatlarıyla SEO hakkında bilgi sahibi iseniz zaten biliyorsunuz demektir. Bu makalede sadece “LSI nedir?” konusundan değil işinizi geliştirmek ve büyütmek için ne yapmanız gerekiyor bunlardan bahsedeceğiz.
[pmc_box background_color=”#DF5148″ border_color=”#DF5148″ text_color=”#ffffff” ]
LSI (Latent Semantic Indexing) nedir ? nasıl yapılır ?
LSI (Latent Semantic Indexing) gizli semantik (anlamsal) indeksleme; arama motorlarının indekslediği bir terimin, kelimenin, içeriğin nasıl birlikte çalıştığını çözen kavrama verilen tanımlamadır. Şöyle de diyebiliriz, arama motoru botları sıralamada taradıkları içerikler ile kullanıcıların aradıklarıyla ilgili en yakın anlamı içeren içeriği sıralamasıdır. [/pmc_box]
SEO’ya nasıl yardımcı olur?
LSI anahtar kelimeleri kullanılmazsa, arama motorları sizin indekslediğiniz sayfanız ile anahtar kelimelerinizin içerikle olan benzer içerik ilişkisini çözmek için çok fazla çaba harcar tabi bu durumda sizin sıralamanızı geriye atar. LSI anahtar kelimeler ile akıcı içerikler oluşturabilirsiniz. Çünkü aynı anahtar kelime üzerinden bir içerik oluşturmak okuyucu kitleniz açısından da iğreti duran ve sıkıcı bir içerik oluşturan bir yöntemdir. Ayrıca hedef kitlenizin ihtiyaç duyduğu içeriklere kolayca ulaşabilmesi için LSI’yi dahil etmeniz hem son kullanıcı için hem sizin için daha kolay ve zevkli bir yoldur.
LSI anahtar kelimeleri nasıl bulabilirsiniz?
Buraya kadar aklınızda birşeyler şekillenmiş olması gerekir birazdan örneklendirmelerle daha iyi anlayacaksınız
Google arama
Anahtar kelime belirlemenin en basit yolu her konuda olduğu gibi önce sorunu kaynağında çözmek gerekir.Bu anahtar kelime sizin için bir sorunsa buna ilk Google’dan başlayalım.Bu konuda örneklemek için “ayakkabı” kelimesini kullandık.

Bu yöntem sizin için en basit ve en etkili yollardan biridir, bu şekilde Google’ın anahtar kelimenizle veya sektörünüzle ilgili bağlantılı gördüğü ve aramalarda kelimenizle ilgili en çok aranan uzantıları görüyorsunuz. LSI anahtar kelimeleriniz için bu anlamsal ilişkili bağlantılı kelimeleri kullanabilirsiniz.
Bunun dışında Google’ın araçlarından keyword planner (anahtar kelime planlayıcı), bu konuda sizze yardımcı olabilecek en detaylı, en doğru verileri sunan araçlardan biridir.
Bununla ilgili örneğimizde şu şekilde;

Ayakkabı ile ilgili alakalı anahtar kelimeleri bu şekilde sıralandı.Bunlar Google’ın bize sunduğu LSI anahtar kelimeleridir ve aylık ortalama araması ile ne kadar rekabetçi olduğunu bu aracı kullanarak görebilirsiniz.
Bu araçlar dışında çeşitli önermelerde bulunan özel programlarda mevcuttur fakat en doğru ve etkili sonucu Google’ın araçları ile sağlayabilirsiniz.
Google’da doğruları yapan kazanır
Bir web siteniz varsa veya bir web sitesi açmak istiyorsanız ve anahtar kelimelerinizde üst sıraları hedefliyorsanız, Google’ın doğrularını yapmak zorundasınız.Bu sadece google algoritmalarından bir tanesi daha ele alınacak bir çok konu var fakat daha fazla web site trafiği için sitenizi temel taşlarından biri LSI (gizli anlamsal indekslemeler) ekleyerek başarıya ulaşmanız daha kolay olacaktır.
başlıklar