- 21 Haziran 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategori: Dijital Pazarlama
[pmc_box background_color=”#DF5148″ border_color=”#DF5148″ text_color=”#ffffff” ]
Influencer marketing nedir ?
Influencer Marketing (etkileyici pazarlama) Sosyal medya platformları olan; Instagram, Facebook, Youtube, Twitter, Periscope gibi sosyal medya alanlarında yüksek takipçisi olan hesaplarda genelde sosyal platformda tanınan kişilerin içerikle beraber ürün ile ilgili deneyimlerini takipçileriyle paylaştığı, satışa ve marka tanıtımına yönelik video içerikli pazarlama yöntemidir.[/pmc_box]
Bu pazarlama yönteminin başarılı olması aslında, bizim çok alışık olduğumuz Tv reklamcılığında tanıdığımız yüzleri kullanarak yapılan reklamla yöntemiyle benzer içerikte olmasından kaynaklanıyor hatta Tv reklamlama yönteminden öncede tavsiye üzerine yapılan sadık müşterilerin yaptığı kulaktan kulağa pazarlama yöntemiyle benzerlik gösterir. Toplum üzerinde etkisi olan geniş kitlelere hitap eden kişilerin verdiği güven ile orantılı ilerleyen pazarlama yöntemidir.
Neden Influencer Marketing ?
Tüketiciler, tanıdık yüzlere markalardan daha fazla güvenirler. Yapılan araştırmalara göre kişilerin %82’si, tanıdıkları kişilerin önerilerine %66’sı, ürünlerle ilgili yapılan tüketici yorumlarına ve önerilerine güvenmektedir. Bu öneriler; billboard reklamı, el broşürü, Tv Radyo reklamı, gazete gibi yürütülen reklam ve pazarlama yöntemlerinden müşteri geri dönüşü konusunda daha etkili aynı zamanda daha güvenilir bir yöntemdir. Bu konuyla ilgili gıda sektörüyle ilgili yapılan bir çalışmada ise; sıradan bir afiş reklamlaması ile karşılaştırılmış ve Influencer marketing 11 kat daha iyi bir performans ve geri dönüş aldığı ortaya koydu.
Sosyal Medya Hesaplarını Birleştirin
Sosyal internet ortamında, kullanıcal bir çok platform olduğu için sadece Facebook yada sadece Instagram kanallı çalışmak almak istediğiniz verimi düşürecektir bu anlamada mümkünse bütün sosyal medya ağlarını kullanın hitap ettiğiniz kitleye göre bu ağların tercihi artabilir. Örneğin iş adamları odaklı bir Influencer marketing yaptırmak istiyorsanız bu ağlara Lınked’in ide eklemek gerekir.
Zamanlama Yönetimi
Yakın zamanda yapılan anket çalışmasına göre; ankete katılan pazarlamacıların %45’i, Influencer marketing içeriklerinin, müşteri dönüşümüyle ilgili marka tarafından hazırlanan içeriklerden daha iyi bir geri dönüş aldıklarını belirttiler. Potansiyel müşterilerimizi bu içeriklerle boğmamak gerekir bu içerikleri zaman yönetimi iyi ayarlamalı ve içeriklerle ilgili dönüşüm raporlarına göre revize edilmelidir.
Influencer marketing ile ilgili çalışma yaptırmak için bizim ile iletişime geçebilir, profesyonel danışmanlık alabilirsiniz.
Hata: İletişim formu bulunamadı.
*Geçerli bir e-posta ve telefon yazmalısınız. Müşteri temsilcilerimiz en kısa sürede sizinle irtibat kuracak.
başlıklar