- 28 Mayıs 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategori: Dijital Pazarlama
Yeni Google Maps değişiklikleri ile ilgili güncelemeyi duydunuz mu ? Google Maps için devrim niteliğinde gelişmelere hazır mısınız ?
Maps uygulaması insanların, harita üzerinden ne aradıklarını, gideceği yerler hakkında ön bilgi sağlayabildiği ve tecrübe puanı verebildikleri, gideceği yer bölge veya mekana resimler ekleyebileceği ve paylaşılan resimleri inceleyebileceği bir platform ama bu uygulamanın mobil uyumuyla ilgili entegrasyonu ile ilgili kullanımı açıkçası biraz daha karmaşık olduğunu söyleyebiliriz. Bu özellikle beraber çok geniş bir ağ ve dijital sosyal ortamın harita üzerine entegrasyonuyla beraber sanal gerçek bir rehber sunuyor. Yeni özelliklere geçelim;
Grup Planlaması
En önemli özelliklerden biri grup planlaması. Örneğin; aradığınız bir yakın lokasyon yada hedef lokasyonunuz bir mağaza olsun, bu yeni özellikle Google Maps size mağazaları bir liste halinde sunacak, ardından Android’de messenger simgesine benzer bir rozet ekranda açılacak ve bu hareketi kaç defa uygularsanız onunla ilgili bir sayı oluşturacak yani favori mağazalarınızı seçebilir bunları takip edebilmeniz anlamına geliyor. Hangi mağazanın favori olduğunu kendinizi belirleyebileceksiniz. Bu belirlemenin ardından
Oluşturduğumuz bu favori listeleri arkadaşlarınızla paylaşabilir, derecelendirebilir harita veya liste görünümü seçenekleri arasında geçiş yapabilirsiniz. Bu listeleme seçeneklerinin en güzel yönü ise her bir noktaya olan uzaklığınızı ölçer ve kararınızı vermenize yardımcı olur.
Şüphesiz ki bu özelliği ile haritalar size çok daha gelişmiş bir outdoor deneyimi sağlayacak. Özellikle arkadaş gruplarınız ile koordinasyonunuzu geliştirirken, karar vermek için harcadığınız süreyi de ciddi anlamda kısaltacak.
Explore (Keşfet) Özelliği
Yenilikle beraber ilk dikkatinizi çeken özellik keşfet özelliğidir. Bu özellik sayesinden bölgedeki insanların genellikle ne aradığının listesini görürsünüz yani popüler mekanlar kalabalık mekanlar hakkında bilgi sahibi olursunuz. ruh halinize göre kalabalık yada sakin mekan tercihinde bulunabilirsiniz.
Bu özellikle mekanla ilgili haritaya eklenecek keywords’ler (anahtar kelime) oldukça önemlidir. Örneğin: ‘İstanbul’daki en iyi pizzacı’ listesinde çıkmak istiyorsanız işletmenizi pizza ile ilişkilendirmeniz gerekmektedir.
Google aynı zamanda sizin için haftalık bülten oluşturur bu bülten Trending weekly (haftanın Popüler mekanları) hakkında bir liste oluşturur. Bu verileri işleyen kullanıcı deneyimleri ve ziyaret edilen yerlerdeki algoritmik analizler sonucu elde eden bir yazılım olduğunu biliyoruz, yani bu şu anlama geliyor mekanınızla ilgili daha fazla resim eklemeniz gelen müşterilerin daha fazla resim paylaşması , yorum ve değerlendirme yapması gibi, buna benzer bir çok veri algoritmik değerlendirmeye girer ve sizin diğer işletmelerden sıyrılmanızı sağlar aynı zamanda en fazla puan alan yorum alan gibi sıralamalarda üst sırada çıkmanızı sağlar.
Sizin için (For You) Özelliği
Google haritalarda gördüğünüz sıralamalar sizin kişisel zevklerinize göre değil de, genel değerlendirme sonucu ortaya çıkan sıralamalardır. Buradan hareketle bu sıralamaların kişisel değil, objektif ve nesnel olduğunu söyleyebiliriz. Fakat For You özelliği ile sizin kişisel zevk ve tercihlerinizden oluşan bir sıralama görmeniz mümkün olacak. Bu düzenleme sadece restaurant, kafe vb. mekanlar için değil, aynı zamanda aktivite ve event’ler için de geçerli olacak. İlgi alanlarınıza göre rock konseri veya sanat galerisi aktiviteleri de haritanızda size sunulacak. Bir nevi sosyal medya uygulaması haline dönüşecek olan Google Maps’te devrim niteliğinde değişimler olduğunu söylemek mümkün.
Match Score (Eşleşme Puanı) Geliyor
Bu özellik ile kişisel alışkanlıklarınıza göre karar vermekte zorlandığınız durumlarda Google sizin eşleşme puanınızdan yararlanarak size bir öneri sunacak. Örneğin daha önce Çin yemekleri sunan bir restorana gittiyseniz ve İtalyan mutfağı ile Çin mutfağı arasında bir tercih yapmanız gerekirse, uygulama size Çin restoranına gitmenizi tavsiye edecektir. Bunun da nedeni geçmiş kullanıcı deneyimlerinden yola çıkarak Çin yemeklerine olan ilginizin arşivlenmesidir.
Kaynak : Engadget
başlıklar