Öncelikle keywords olarak bilinen anahtar kelimelerin günümüzde dijital ortamda ne kadar önemli olduğunu heralde anlatmaya gerek bile yok. Bu nedenle işletmeler ana ve alt kelimeler olarak ayırdıkları kelimeler ile dijital ortamda rekabete günden güne entegre olmaktalar. Son dönemde çok sorusunu aldığımız “Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır ?” konusunda önemli teknikleri bu yazımızda sizlerle paylaşacağız.

Sektörünüzü İyi Tanıyın

Bulunduğunuz sektörde insanların hangi arama terimlerini kullandıklarını araştırmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracı her zaman bir numaralı kaynak olarak karşımıza çıkmaktadır. Daha önceleri kelime gruplarının karşılaştırması nispeten daha zor ve karmaşıktı. Fakat geçtiğimiz yıl güncellenen versiyonu ile bu platform güncel verilerle anahtar kelimelerinin arama sıklığını ve rekabetini güncel bir şekilde sağlama misyonunu devam ettirdi. Şuan özellikle dijital ortamda sektöre yeni adım atacak firmalar için sektörü çok iyi tanımak, insanların dijital ortamdaki sektörel aramalarının hangi kelimeler ve ilgi alanlarında yoğunlaştığını bilmek günümüzde ürün ve hizmetlerini dijital ortamda tanıtmak isteyen müşteriler için oldukça önemli bir husus. Daha iyi bir anahtar kelime ağına sahip işletmelerin günümüzdeki Kurumsal SEO çalışmalarında gözle görülür bir avantaja sahip olduklarını söylemek hiç de zor değil.

Anahtar Kelime Bulma Araçları

Özellikle son dönemde anahtar kelime bulma araçlarına olan ilginin gözle görülür şekilde arttığını söylememiz mümkün. En popüler ve verimli araçlardan kısaca bahsedelim :

Ülkelere ve kullanılan dillere göre anahtar kelime bulmanızı sağlayan bir araçtır. Bu aracın en büyük özelliği Amazon gibi bir e-ticaret sitesinin yanı sıra Youtube üzerindeki arama analizlerini sağlamasıdır. CPC ve Adwords rekabeti konularında da detayları görmek istiyorsanız hesabınızı ücretli planlara yükseltmelisiniz.

Önemli bir anahtar kelime araştırma aracı olan Wordstream ile diğer araçlardan farklı olarak anahtar kelimelerinizi filtreleyebiliyorsunuz. Fakat sistemin tek dezavantajı sadece İngilizce çözümlere sahip olması.

Keyword Discovery aracı özellikle ana kelimelere ait alt kelimeleri bulmak ve hedeflemek için oldukça başarılı bir araç. Ayrıca arama yapılırken kullanıcıların yaptğı yazım hatalarını da merak edenler için önemli bir kaynak.

Dünyanın en popüler SEO araçlarından biri olan MOZ’un geliştirdiği anahtar kelime aracı oldukça fonksiyonel özelliklere sahip. Ayrıca MOZ ile rakiplerinizin anahtar kelimelerini analiz etmeniz mümkün, domain adıyla anahtar kelime analizi hizmetini sağlaması MOZ’u rakiplerinden ayıran önemli bir özellik.

başlıklar