- 19 Haziran 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategori: Arama motoru optimizasyonu
Google’ın hemen hemen her sektör de dijital pazarlama yöntemlerine rastlarken, bu hizmetlere yapılan harcamalarında arttığı aşikar. Arama motoru optimizasyonuna (SEO) yatırım yapmak istiyorsanız, acele etmenizi öneririz çünkü bu konuda ki farkındalık gün geçtikçe artmakta ve bu alanda yapılan yatırımlar artmaktadır. En basit anlamda bundan 15 yıl önce cep telefonları hayatımızın neredeyse hiç bir alanında yokken bugün hayatımızın vazgeçilmezi konumunda, şimdi bu yatırımın 15 yıl sonraki boyutu hakkında ne kadar doğru bir yatırım olacağını hayal etmeniz daha kolay olmuştur. Günümüzde bu yatırımın farkındalığında olan işletmeler daha işletme kurulmadan önce dijital yatırım konusuna öncelik veriyorlar, kısa zamanda işletmelerin vazgeçilmezleri ve demir başları arasına girdi ve hatta bazı sektörler sadece dijital yatırımla faaliyetlerini yürütüyorlar. SEO yatırımlarının 1999 yılındam 2012 yılana kadar ki yükselişi grafik halinde verilmiştir 0’dan 1 trilyon 200 milyon dolar’a çıkışını o yıllarda bu makaleyi okuyan kimse ön göremeyeceği su götürmez bir gerçektir.
Ana başlıklarda toplarsak SEO’yu 3 ana başlıkta toplayabiliriz;
Şirketiniz veya bireysel yeteneklerinizi sergileyeceğiniz her hangi bir alan için bir SEO yatırımı düşünüyorsanız ne alacağınızı bilmeniz gerekir.
1.Anahtar Kelime Araştırması Ve Optimizasyonu
Online olarak hedef kitlenizi tanımlamak, bu insanlarla Google vasıtasıyla iletişime geçme olarak tanımlayabiliriz. Bu konudaki içerik stratejisini anahtar kelimeniz olan “Ankara Kurumsal Seo” gibi “Kurumsal SEO” gibi anahtar kelime öbeklerinde hedefler belirlenir, siz bu anahtar kelimelerde sıralama alırsınız ve hedef kitlenizde ki eski ve daha çok yeni müşterilerle iletişime geçebilirsiniz. SEO kesinlikle arama motorlarına yazdığınız firma ismiyle listelendiğiniz sıralama değildir. SEO sizin hizmetleriniz, faaliyet alanınız ve ürünlerinizle ilgili olan sıralama sonuçları kriteridir.
2.Web sitelerinde teknik çalışmalar
Bu çalışma; SEO ile çok fazla alakalı bir iş değildir.”Google’ın web siteleri için ön gördüğü kriterler ve algoritmalar konusu oldukça karmaşık ve seçicidir. Web sitelerinizdeki kriterler o kadar hassastır ki sitenizin hızındaki mili saniyelik hız karşılaştırmaları bile bu kriterlere dahildir. İletişim çağında bütün firmalar,bireyler ve araçlar artık zamanla yarışıyor bu hıza ayak uydurmak kriterleden sadece biri bunun gibi 100’lerce kriter göz önünde bulundurularak optimize edilmesi gerekiyor. Yani bu dışarıdan göründüğü kadar kolay bir çalışma değildir.
3.Ve Diğer Web Sitelerinden Aldığınız Bağlantılar ( backlink )
Bir web sitesini, web sayfasını, içeriği oluştururken dikkate almanız gereken 100’lerce kriterin yanında. Google’ın algoritmasıyla ilgili bütün kriterlerini sağladığınızı varsayarsak Google’ın çok fazla dikkat ettiği direk etkili olan yöntemde bağlantılar. Diğer önemli ve popüler web siteleriyle ilişkiliyse, bu sizin sitenizin alanında otorite olduğunu ve tavsiye edildiğini gösterir. Google robotlarının yaptığı taramalarda bu uzantılara erişip sizi arama sonuçlarında daha yüksek sıralara çıkaracaktır.