- 30 Mayıs 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategori: Arama motoru optimizasyonu
[pmc_box background_color=”#DF5148″ border_color=”#DF5148″ text_color=”#ffffff” ]
SEO ROI (SEO YATIRIM GETİRİSİ) nedir ?
SEO ROI (Return of Investment) konsepti, arama motoru optimizasyonu için yapılan yatırımlara ait toplam getiri şeklinde özetlenebilir. Herhangi bir arama motorunda üst sıralarda yer almak için, yerel ve genel aramalarda görünür olmak ve bu çalışmanın markanıza kattıkları ve yatırım getirisinin hesaplanmasıdır.[/pmc_box]
Ülkemizde en çok kullanılan arama motoru olan Google %95 üzerinde bir kullanıma sahiptir, bu oran dünyada ise internet trafiğinin %51’ine tekabül eder ve peki bu veriler sizi hala SEO konusunda harekete geçirmiyor mu ?
Dünya gün geçtikçe dijitalleşiyor ve dijitalleştikçe küçülüyor, aynı zamanda global ve yerel rekabet artıyor. Değişime ayak uyduran şirketler ayakta kalıyor hatta değişimle beraber yeni sektörler,meslekler ve terimler ortaya çıkıyor ”SEO”da bunlardan biri. Ve bütün şirketlerin artık dijital pazarlama yöneticini ya bünyesinde bulundurması gerekiyor yada bir şekilde hizmet alması gerekiyor. Bu hizmet sizin şirketinize marka değeri katacak ve pazarlama kanadınızı güçlendirecek bir yatırım olacaktır.

ROI açısından diğer pazarlama yöntemlerine göre daha az maliyetli ve daha kalıcı bir yatırım olan SEO ROI, 2018 yılında da pazarlama yöntemlerinin en iyi yatırım getirisini yüklenmiştir.
SEO kesinlikle kolay ve çabuk sonuç alınacak bir yatırım değildir.Bunu uzun vadeli ve hiç bir zaman bitmeyecek bir bayrak yarışı veya maratona benzetebilirsiniz. Ve sıralam almanız için rakip analizi, sektör analizi yapılması gerekir.
Aşağıda SEO ile ilgili içerik performansı ve yatırım geri dönüşü ( SEO ROI ) ile ilgili grafik verilmiştir. Grafikten de anlaşılacağı gibi bir doğru orantı söz konusu değil bu yatırım geri dönüşü tamamen sabır, emek, zaman ve kesinlikle doğru stratejilerle ilgilidir. Bir çok değişken ve analiz sizin yatırım geri dönüşünüzü belirleyebilir bu kriterlere ekonomiden sektöre ve rakiplerinizle dahil ilgilidir.
Danışmanların çoğu, sizin için yukarı eğilimli olan kısmı gösterirler yatırım getirisinin gün geçtikçe arttığı veriler daha etkileyici olabilir ama daha önce dediğimiz gibi bir çok değişken var ve büyük bir pazar gerçekten ve diğer dijital pazarlama araçlarıyla desteklemeden sadece tek kulvarda yarışmanız rakiplerinizin arkasında kalmanız anlamına gelir.
Yanlış anlaşılmak istemem SEO başlı başına dijital dünyanın vazgeçilmez bir parçasıdır ama burada söylemek istediğimiz bir çok değişkenle karşı karşıya olduğunuz ve zaman içinde farklılık gösterebileceği gerçeğidir.
Peki neden böyle ?
Başarılı bir SEO , anahtar kelime (keywords) açısından özgün ve zengin içerik oluşturmayı ölçü alır. Fakat sizin anahtar kelimeniz çok bilinmeyen fakat yüksek getirisi olan bir iş olabilir ve bu yüzden de size ulaşılamıyor olabilir, yatırım getirisi beklentilerinizi karşılamıyor olabilir.Yani doğru anahtar kelimeyi seçmemiş olabilirsiniz
Sizin bu kategoride olmamanız gerekiyor. İnternet kullanıcılarının kullanıcı deneyimleri ölçüsüne büyük yenilikler getiren haritalarda eklendi ve artık haritalardaki anahtar kelimelerin dahi önemi oldukça arttı. Mobil uyumluluk, sesli aramalardaki destek ile desteklemeniz de gerekir ve yeni algoritmalar içine girdikçe sıralamalardaki dalgalanmalar değişkenlik gösterebilir.
Bence, SEO tek başına başarı kriteri değildir. Doğru hamlelerle yönetildiği taktirde belli bir noktaya kadar getiri sağlar. Şu değişmez bir gerçektir ki anahtar kelime (keywords) sizin için bir zorunluluktur. Ve SEO dışı pazarlama teknikleriyle desteklenmesi gerekir bu pazarlama tekniklerine geleneksel pazarlama tekniklerini bile dahil edebilirsiniz. Ve anahtar kelime sıralama hedefinizi önce yerel kelimelerde daha sonra genel kelimelerde belirlemeniz sizin faydanıza olacaktır.
Son olarak özetlersek, SEO dijital pazarlama stratejilerinizin en önemli bileşenlerinden biri olabilir, ancak yatırım getirisi kanadında sizin için hangi noktada olduğu daha detaylı analizler gerektirir.
SEO ROI Nasıl Hesaplanır ?
SEO ROI konseptinde yatırım getirisi hesaplamak için aşağıdaki formülü kullanabilirsiniz :
Yatırım sonucu elde ettiğiniz satış cirosu – Yatırım maliyeti / Yatırım maliyeti
Bu hesaplama tekniğine göre elde edilen cirodan yatırım için yaptığınız SEO maliyetlerini çıkararak kalan sonucu yine yatırım maliyetlerine bölerek ROI değerinizi elde edebilirsiniz. Buradan elde edeceğiniz oran size yaptığınız yatırımdan yüzde kaç oranında verimlilikle dönüş aldığınızı gösterecektir.