[pmc_box background_color=”#DF5148″ border_color=”#DF5148″ text_color=”#ffffff” ]

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Nedir ?

 

Hemen çıkma oranı, web sitenize gelen bir ziyaretçinin, açılış sayfanız dışında başka bir sayfayı ziyaret etmeden web sitenizden ayrılmasının yüzdesel olarak ifadesidir. Hemen çıkma oranı tek sayfa ziyareti yapan kullanıcıların toplam ziyaretçi sayısına bölünmesiyle hesaplanır.[/pmc_box]

 

Özellikle bazı sayfalarınızdaki önemli problemleri fark etmenizi sağlayan hemen çıkma oranı, günümüzde çok önemli bir metrik haline gelmiştir. Bu verinin ışığında sayfalarınızdaki pek çok teknik problemi, içerik eksikliğini ve düşük seviyede gerçekleşen kullanıcı deneyimi çalışmalarını tespit etme ve daha sonrasında optimize etme şansına sahipsiniz. Dolayısıyla, hemen çıkma oranının çok değerli bir veri olduğunu söylemek hiç de zor değil. Bir kullanıcı ya doğrudan ya da bir arama motoru vasıtasıyla web sitenizi ziyaret ediyor, fakat hiçbir etkileşime girmeden sayfadan ayrılıyor. Ve bu kullanıcıların sayısı da bir hayli fazla, demek ki burada bir problem var. İşte problemi tespit etmek tam da bu aşamada. Genelde günümüz web sitelerinde bu sorunun kullanıcı deneyimi kaynaklı olduğu öngörülüyor. Doğru bir kullanıcı deneyimi geliştirme çalışması ile bu problemin üstesinden gelmek ve hemen çıkma oranını düşük seviyelere çekmek mümkün.

[yaziici id=”10315″]

Hemen Çıkma Oranına Nereden Bakabilirim ?

Google Analytics bu konuda bize gereken tüm verileri sağlamaktadır. Davranış > Açılış Sayfaları menüsünde sayfalarınıza ait hemen çıkma oranlarını görebilirsiniz. Hemen çıkma oranı verileri websiteniz için yapılacak optimize çalışmalarına hangi sayfalardan başlamanız gerektiğini söyleyecektir. Fakat bir diğer husus olarak, trafik kaynağı da hemen çıkma oranı analizinde önemli bir yere sahiptir. Edinme > Tüm Trafik > Kanallar yoluyla web sitenizi ziyaret eden trafiğin hangi kanallar aracılığıyla sitenize ulaştığını test edebilir, buna göre yeni aksiyonlar alabilirsiniz.

Etkileşimi Arttırmak

Şüphesiz ki hemen çıkma oranının yüksek olması, web sitenize etkileşime giren kullanıcı sayısının oldukça düşük olmasından kaynaklanmaktadır. Tek sayfa ziyareti sonrası web sitenizden ayrılan kullanıcılar, arama motorlarının gözünde sitede aradığı içeriği bulamayan kullanıcılar olarak nitelendirilir. Bu durum da web siteniz için oldukça olumsuz bir tablodur. Bu nedenle daha iyi bir etkileşim için uygulanabilecek kullanıcı deneyimi geliştirmelerini gözden geçirmelisiniz. Kullanıcı deneyimi hizmetimiz hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.