[pmc_box background_color=”#DF5148″ border_color=”#DF5148″ text_color=”#ffffff” ]

İç SEO (On Page SEO) Nedir ?

 

Aynı zamanda On-page SEO olarak da bilinen İç SEO çalışmaları, arama motoru optimizasyonu çalışmalarının ilk adımı olarak da bilinen. Genel olarak sayfa içi çalışmaları kapsayan iç SEO çalışmalarının genel amacı kodlama ve altyapı olarak sorunsuz bir web sayfası hazırlayarak onu arama motorlarının rahatlıkla görebileceği şekilde hazırlamaktır.[/pmc_box]

 

Pek çok arama motoru optimizasyon uzmanının, bir işe başladıklarında ilk önce dikkat ettikleri noktalardan biri iç SEO çalışmalarının ne seviyede olduğudur. Özellikle iç SEO çalışmalarında sıkıntı yaşayan web sitelerinde genelde optimize çalışmalarında sıkıntılar gözlemlenir. Örneğin; tasarım veya kodlama hatası barındıran, içeriği yetersiz olan ya da düşük bir kullanıcı deneyimi sağlayan web sitelerinin içsel meselelerini halletmeden dış SEO çalışmalarında başarılı olmaları günümüz şartlarında oldukça zordur. Çünkü arama motorlarının bir web sitesinde ilk baktıları kriterleri aşağıdaki gibi özetleyebiliriz :

  • Temiz bir tasarım
  • Hatasız ve basit bir kodlama sistemi
  • Görülebilir ve robotlara açık sayfalar
  • Kullanıcı deneyimi
  • CSS,HTML ve JS sıkıştırmaları
  • İçerik uyumu
  • Sayfa yüklenme hızı
  • Title, Keywords, Description uyumu

 

[yaziici id=”10380″]

İç SEO Nasıl Yapılır ?

Genel olarak tüm kriterlere göre web sitenizin elden geçirilmesi gerekmektedir. Öncelikle tasarım altyapınızdan ve kodlama yapınızdan başlayabilirsiniz. Hazır CMS sistemlerinde (WordPress, Joomla gibi) bu gibi teknik sorunlar minimuma indirilmiş olsa da, kullanacağınız hazır temaların ve tasarımların mutlak surette kodlama hatasından uzak olması gerekiyor. İkinci olarak title ve anahtar kelimelerinizi belirlemeniz gerekiyor, ayrıca buna uygun içerik oluşturduğunuzdan da emin olmalısınız. Diğer hususları ise, sayfalarınızın iyi bir yüklenme hızına sahip olması (genellikle hosting ile alakalıdır), robots.txt dosyanızın hatasız oluşturulması ve Google’a bildirilmesi, site haritalarınızın oluşturulması ve yine Google’a bildirilmesi, daha iyi bir kullanıcı deneyimi için kullanıcı dostu sayfalar ve içerikler hazırlanması olarak sıralayabiliriz. Yine günümüzde bir web sitesinin başarılı olması için sadece iç SEO çalışmaları tek başına yeterli olmamaktadır. Buradan hareketle, aslında iç SEO çalışmalarının yapılacak dış SEO ve dijital pazarlama alanındaki çalışmalar için bir öncül olduğunu söyleyebiliriz. Daha iyi bir altyapıya sahip web siteleri gelecek dönemde daha iyi optimizasyon ve reklamcılık sonuçları olarak geri dönecektir.