- 29 Mayıs 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategori: Arama motoru optimizasyonu
Dış SEO (Off Page SEO) Nedir ?
Aynı zamanda Off-page SEO olarak da bilinen Dış SEO çalışmaları, arama motoru optimizasyonu çalışmalarının ikincil ve dışsal adımı olarak bilinmektedir. Web sayfalarınıza dışarıdan yaptığınız çalışmalar ve müdahaleler dış SEO kapsamında yer almaktadır.
Dış SEO çalışmaları bir web sitesinin arama motoru entegrasyonu konsepti kapsamında ikincil basamak çalışmalar olarak görülebilir. Bu nedenle İç SEO çalışmalarını tamamlayan web siteleri ve işletmeler ikinci basamak çalışmalar ile çeşitli pazarlama ve optimize faaliyetleri yürütürler. Dış SEO çalışmalarının en belirgin olanları şunlardır :
- Backlink
- Tanıtım Yazıları
- Footer Link
- Blog link
- Sosyal Medya Çalışmaları
Ana hatlarıyla bu şekilde özetlenebilen Dış SEO çalışmaları genelde dış bağlantılar kullanarak ana sitenin hedeflemesi şeklinde çözümlere sahiptir. Genelde etkili ve ilgili sitelerden link alımı en yaygın kullanılan off-page SEO çalışmalarından biri olarak göze çarpmaktadır. Kullanıcılar kendi sektörleriyle benzer içerik üreten yüksek kalitedeki sitelerden organik veya ücretli link kazanma eğilimindedir. Yüksek kalitede içerik üreten siteler genelde bu linklere organik olarak sahip olmaktadır ve doğal bir SEO çalışması yapmış olarak görünmektedir.
Dış SEO Nasıl Yapılır ?
Backlink adı verilen (arka bağlantı) linkler en bilinen dış SEO tekniği olarak karşımıza çıkmaktadır. Web sitenizin hedeflediği kelimede link alımı yapabilirsiniz. Örneğin ; “ankara su tesisatçısı” kelimesinde rekabet ediyorsanız, sektörünüze yakın bir sektörde faaliyet gösteren bir web siteden bağlantı alabilirsiniz. Fakat bu sektörler nispeten daha spesifik olduğundan dolayı link satıcısı bulmanın oldukça zor olduğunu söyleyebiliriz. İkinci olarak tanıtım yazıları dış SEO konseptinde gelişen bir role sahiptir. Pek çok haber, ekonomi vb. siteden rahatlıkla tedarik edebileceğiniz tanıtım yazılarınız ile güçlü web sayfalarından backlink almak suretiyle kelime bazlı çalışmalarınıza destek alabilirsiniz. Otoriter sitelerin kalite puanlarını ve domain otoritelerini incelemek için Ahrefs ve SEMRush gibi ücretli araçları kullanabilirsiniz. Aynı şekilde footer link konsepti de benzer amaçlanır.
Blok Linkleme
Blog linkleme çalışmaları da esasen bazı sektörlerde kullanılan rakip yaratmak konseptiyle bağdaştırılabilir. Firmalar özellikle alt kelimelerde kendi rakiplerini kendileri yaratmak suretiyle bloglar açarak içerik girişi yapıyor ve buradan asıl web sitelerine linkleme çalışması yapıyorlar. Bu teknik de son zamanlarda ortaya çıkan önemli bir dış SEO çalışması olarak gösterilebilir. Son olarak ise sosyal medyadan bahsetmek gerekirse, günümüzde viral olarak paylaşım yapılarak reklam yapılmaktadır. Düşük maliyetleriyle dikkat çeken sosyal medya reklamcılığı ile hedefleme yaparak potansiyel müşterilerinize ulaşmanız oldukça basittir.