- 17 Mayıs 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategoriler: Dijital Pazarlama, Dijital Reklamcılık
Yeniden Pazarlama (Re-Marketing) Nedir ?
Yeniden pazarlama, internet sitelerinin daha önce siteyi ziyaret etmiş kullanıcılara ilgili reklamlar göstermesini sağlayan bir dijital reklamcılık biçimidir. Ziyaretçiler, internette gezinirken, haberleri takip ederken veya video izlerken bu reklamları görür; örneğin aradığınız ilginizi çeken bir ürünün siz haber okurken yeniden karşınıza çıkması gibi.
Genel olarak daha önce dijital ortamda ilgi gösterdiğiniz ürünlerin başka sitelerde veya platformlarda dolaşırken karşınıza çıktığını farketmişsinizdir. Bunun tesadüf olduğunu mu düşünüyorsunuz ? Tabii ki değil. Bu reklamlar açıkça yeniden pazarlama çalışmaları kapsamında size gösterilmektedir. Benzer ilgi alanlarınızda çok sayıda firmanın ürün ve hizmetlerini görebileceğiniz bu dijital reklamcılık biçimi önemli bir veri toplama ve teknik altyapı bilgisi gerektirmektedir. Diğer reklamcılık çeşitlerine göre oldukça düşük maliyetli olan yeniden pazarlama konsepti, günümüzde özellikle profesyonel firmalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır.
Yeniden pazarlama nasıl çalışır?
Yeniden hedefleme olarak da bilinen yeniden pazarlama, dönüşüm oranlarınızı ve ROİ (yatırım getirisi)’ni önemli ölçüde artırabilir. Bunun nedeni, markanıza zaten alışık olan geçmişteki ziyaretçilerinin, müşterileriniz olma veya sitenizdeki diğer değerli işlemleri tamamlama olasılıklarının daha yüksek olmasıdır. Temel çalışma mantığı olarak aşağıdaki görselde gördüğünüz gibi bir ürün veya hizmete geçmişte ilgi gösterdiğiniz durumlarda, daha sonra başka web sitelerinde benzer ürünleri tekrar görüyorsunuz. Yeniden pazarlamanın temel amacı geçmişte yarım kalan bir satın alma sürecini, kısa süre sonra tekrar hedef kitleye hatırlatarak bilinç altındaki satın alma içgüdüsünü yeniden hareket geçirmektir.
Google Yeniden Pazarlama Nasıl Çalışır?
Google Adwords’te reklam verirseniz, yapmanız gereken tek şey, internet sitenize bir etiket veya piksel olarak da bilinen bir Google yeniden pazarlama kodu eklemektir. Böylece, ziyaretçiler tarayıcı çerezleri aracılığıyla yeniden pazarlama kitlelerinizin yeniden karşısına çıkar. Daha fazla tanımlanmış kategoriye karşılık gelen farklı sayfalar için kodu özelleştirebilirsiniz.
Örneğin, internet platformunda bayan ayakkabı arayan bir kullanıcı daha önceden güvendiği bildiği bir internet sitesinde araştırmasını yapar daha sonra alternatif veya farklı internet sitelerinde gezerken, internet sitenizde surf yaparken dikkat etmediği alternatif uygun bir model önerildiğinde tekrar sitenizi ziyaret eder bu kullanıcıyı tekrar internet sitenize çeker ve daha önce dikkat etmediği alternatif daha uygun bir modelle satışı sonlandırabilir.
Google’ın Görüntülü Reklam Ağı, internet kullanıcılarının %92sine kadar ulaştı bu rakam için neredeyse tamamı diyebiliriz. Google, yeniden pazarlamaya başlarken ana sayfanızı görüntüleyen herkesi hedef almamanızı tavsiye eder fakat bu yöntem size daha fazla maliyet çıkaracaktır. Daha dar bir hedefleme yaparak reklam alaka düzeyini artırabilir ve tıklama maliyetlerinizi düşürerek verimli sonuçlar alabilirsiniz.
Yeniden Pazarlama sadece internetteki koddan ibaret değildir. Klasik yöntemlerde etkili sonuçlar verir örneğin daha önce sizin internetten sitenizden alışveriş yapanlara ikinci satın alımda yapılacak olan %25 indirim de yeniden pazarlama yöntemlerinden biridir. Bu yöntemler ihtiyaca, lokasyona, elinizdeki argümanlar gibi bir çok değişkenle konumlandırılabilir.
Neden yeniden pazarlama bu kadar önemli?
Çünkü yeniden pazarlama oldukça güçlü bir dijital pazarlama tekniğidir, kullanıcıların bilinç altı yüklemesi yaptığı gibi internet sitenizden ayrıldıktan sonra bile sitenizle irtibatı koparmamış olur ve burada önemli olan irtibatı koparmayan kullanıcıların tamımı konuyla ilgili ve hedef kitlenizin içinde olan kullanıcılar olmasıdır. Yeniden pazarlama reklamları, bu yüzden normal görüntülü reklamlardan daha fazla tık ve dönüşüm almaktadır. Ve ek hedefleme yöntemleriyle birleştirerek daha iyi sonuçlar elde edilebilir.
Google Yeniden Pazarlama Maliyeti Ne Kadar?
Yeniden pazarlamanın, maliyet ve geri dönüş açısından oranlama yapıldığında en uygun pazarlama tekniklerinden bir tanesi olduğunu söyleyebiliriz. Yeniden pazarlamanın reklam maliyetleri adwords’un tık başı maliyetlerine göre çok daha düşüktür. Maliyetleri düşük tutmak istiyorsanız filtreleme seçeneklerini artırmamız gerekir. Yeniden pazarlama için resimli, hareketli, video medya içeren reklamlar oluşturma seçenekleriniz vardır. Google Görüntülü Reklam Oluşturucu’yu kullanarak bunların boyutları ve biçimleriyle ilgili özelleştirmeler yapabilirsiniz.
başlıklar