- 2 Temmuz 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategori: Dijital Reklamcılık
AdWords’ün hayatımıza girişiyle ve işletmeler tarafından yaygın şekilde kullanılmasıyla birlikte pek çok farklı teknik terim hayatımıza girmiştir. Negatif anahtar kelimeler de bunlardan biridir. Temel olarak reklam stratejileri ve kampanyaları oluştururken kullanılan negatif anahtar kelimeler, reklamların belirlenen bu negatif kelimelerde görüntülenmemesini sağlar. Negatif anahtar kelimeleri kullandığınızda, hedef anahtar kelimelerinize yakın arama sorguları çalıştırıldığında sistem negatif kelimenin sorgu içinde yer aldığını tespit ederse, o kelimede reklamınızı göstermeyecektir. Örnek verirsek ;
Sadece “Rusya vizesi” hizmeti veren bir işletmenin reklamlarında ;
“Rusya vizesi danışmanlığı” sıralı eşlemeli reklamı
Vize danışmanlığı gibi geniş eşlemeli bir reklam kullandığını varsayalım. Bu durumda bu kişinin yapması gereken Rusya dışında kullanıcı çekecek muhtemel ülkeleri negatif anahtar kelimelere eklemek olacaktır. Ya da bir diğer alternatif olarak tam eşleşmeye sahip [rusya vizesi danışmanlığı] anahtar kelimesi kullanmak olacaktır.
“Negatif Anahtar Kelime”ler Nasıl Kullanılır ?
Öncelikle negatif anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra AdWords panelinize giriş yaparak, sol menüde Anahtar kelimeler sekmesini açarak “Negatif Anahtar kelime”ler sekmesine tıklayınız. Bu ekranda kampanya ve reklam grubu düzeyinde negatif anahtar kelime ekleyebilirsiniz.