Adwords kalite puanı nasıl yükseltilir ? İşte son dönemin en sık gelen sorularından biri. Bir AdWords kampanyası yürütmek istiyorsanız bu sanıldığı kadar basit değildir. Google bu konuda fiyatlama yaparken sizin konuyla ilgili alaka düzeyine bakarak bir puan verir ve bu puanla sizin tık başı maliyetlerinizi çarparak bir toptan maliyet çıkarır. Yani sizin link çıktığınız adres ile keywordsleriniz konu ile alakalı olmalıdır. Bu konuda elma ile armudu karıştırmamak lazım. Yani siz alakalı bir konuda reklam çıkıyorsanız, Google da sizi ödüllendirir veya alakasız ise cezalandırır.

Kalite Puanımızı yükseltmek için neler yapmalıyız ?

Kampanya oluştururken küçük ve hedeflenmiş reklam grubu oluşturun. Yani oluşturduğunuz kampanya ve reklam grubu birbiri ile alakalı olması gerekir. Bir kampanya ile birden çok reklam grubu oluşturulabilir. Bu şekilde reklam grubu başına düşen anahtar kelime sayısını düşürerek, daha iyi bir reklam kampanyası kurmuş oluruz.

Reklamları gruplarken daha iyi bir performans yani tıklama başı maliyetleri en aza indirmek için mutlaka negatif anahtar kelime girin örneğin; bir fiziki güvenlik firması adwords reklamı açarken windows güvenliği, iş güvenliği gibi yanlış,alakasız AdWords planlamasıyla çıkabilmekte bunların baştan negatif kelimelere eklenmesi gerekir veya anahtar kelimeleri seçerken sıralı anahtar kelimeler kullanılması gerekir.

Anahtar kelime listenize bakın ve bunları, markalı, markasız, belirli ürünler veya hizmetler gibi mantıksal gruplara veya temalara gruplayın. Bu, reklam gruplarınızı oluştururken ve bunları odaklanmış ve alakalı tuttuğunuzda size yardımcı olacaktır. Ayrıca, daha da iyi performans için negatif anahtar kelime listeleri eklemeyi unutmayın.

Açılış sayfalarınız ile Adwords planınız birbirini tamamlasın; Her bir reklam grubu için hedef anahtar kelimeniz vereceğiniz url ile içerik olarak benzeşmesi gerekir. Bütün reklam grupları için açılış sayfası tasarlamak zor olabilir ama bu sizin alaka düzeyini artırarak Adwords puanınızı artırır. Web sayfanızın açılış sayfasıyla ilişkisini arttırmak bir diğer önemli kriterdir. Bu nedenle reklam verdiğiniz anahtar kelimeleriniz ile içerik uyumunu mutlaka gözden geçirin.

Uzantı eklemek kalite puanınıza olumlu etki yapacaktır. Site bağlantısı uzantıları, telefon, yer vb. uzantılar ile hedef kitlelerinizin size daha hızlı ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Son olarak tık başı maliyetler kalite puanı bileşenine etki eden faktörler arasında önemli bir yere sahiptir. Tık başı maliyet optimize edici aracını kullanarak daha fazla ilgili gösterim ve tıklama için reklamlarınızı optimize edebileceğinizi hatırlatalım.