turkiye-neden-ihracat-yapmali

Ekonomik anlamda yüksek milli gelire sahip olmanın ve milli gelirimizi artırmamızın yolu ülkemize giderek daha yüksek miktarlarda döviz sokmak ile mümkün. Bunun içinde, döviz kazandırıcı hizmetler kapsamında ülke olarak yapmamız gereken Turizm ya da ihracat konularına ağırlık vermek olacak. 1980’li yıllardan itibaren ekonomik kalkınma modelini ihracata yönelik olarak şekillendiren Türkiye, bu bağlamda geliştirilen politikalarla oldukça önemli basamakları atlamıştır. Günümüzde ise döviz kurlarındaki dalgalanmalar ile savaşmanın en başarılı yolu olarak ihracat gösterilmektedir.

Küreselleşen dünyamızda, bu politikalar sınıf olarak “gelişmekte olan ülkeler” ve “ gelişmemiş ülkeler” sınıfında yer alan ülkelerin politikalarını ağırlıklı olarak bu yöne çevirmelerine neden olmuştur. Özellikle global ve yerel bazda yaşanan ekonomik krizler uluslar arası ticarette rekabetin artmasına neden olmuştur. Bu gelişmelerin sonucunda ise uluslararası ticaret daha interaktif ve dinamik olması ile beraber daha karmaşık bir görüntü oluşturmuştur. Günümüz ticaret işleyişinde jeopolitik ve jeoekonomik gelişmeler bir bütün halinde ilerliyor, dünya pazarından yer alabilmek için dünyadaki siyasi, ekonomik ve teknolojik eğilimleri dikkatle takip etmek ve bu eğilimlere yönelik stratejileri belirlemek gerekiyor. Dünya ekonomisinde önemli iki dönüm noktası olduğunu söyleyebiliriz bunlardan ilki küreselleşme ikincisi ise inovasyondur. Farklı ve katma değeri yüksek ürün üretimi ile beraber bu ürünlerin dış piyasaya ihracatı ülkelerin zenginleşmesi için inanılmaz bir fırsat sunmuştur. Dünyadaki siyasi sınırların değişmesi, doğu bloğunun kırılması, yeni anlaşmalar ile yeni pazarların açılması, ihracat için yeni pazarlar ve fırsatlar doğurmuştur.

Daha ekonomik, hızlı ve kaliteli ürünler üretilmesine alt yapı sağlayan teknoloji ile dünya pazarının daha ulaşılabilir olması dünya ekonomisini küreselleştirmiş ve ekonomik temelleri derinden değiştirmiştir. Dünyada az gelişmiş ülkeler grubunda yer alan ülkeler, gelişen haberleşme ağı, televizyon, yayın ve en önemlisi internet ortamında bilgiye ulaşabilme ve müşteriye ulaşabilme alanlarının yaygınlaşması sayesinde, gelişmemiş ülkeler ve gelişmekte olan ülkeler, gelişmiş ekonomiler için ciddi rakip haline geldi. Bu gelişme ülkeler ve firmalar açısından tarih boyunca böyle bir küreselleşme dönemi hiç olmamıştır ve bu gerçekten çok önemli bir fırsattır. Bu fırsatları firmaların ve ülkelerin faydaya çevirebilmesi gerekmektedir. İhracat yapmak, her ülkenin ve firmaların büyüyebilmesi ve rekabet gücünü artırabilmesi açısından çok önemlidir.

bizi arayın

+90 541 515 90 45

Neden E-İhracat ?

E-ihracat konseptinin aslında klasik ihracattan farklı pazarlama ve satış süreçlerinin dijital ortamda gerçekleştirilmesidir. Ülkemize döviz kazandırıcı hizmet kapsamında son dönemde uzmanlar tarafından sıklıkla dile getirilen e-ihracat konseptinin en önemli özelliği ise en hızlı ve en düşük maliyetli entegrasyon biçimi olmasıdır. Firmalar günümüzde web sitelerini farklı dillere optimize ederek, farklı dillerde SEO ve reklam çalışmaları yaparak dünyanın çeşitli pazarlarında bulunan dev şirketler ile kolayca rekabet edebilir hale gelmektedir. Ülkemizde de son dönemde e-ihracat seferberliği başlatılmış, bunun da sonucu olarak çoğu firma e-ihracat entegrasyonu sürecine başlamıştır.

Nasıl E-İhracata başlarım ?

Ankara-Çankaya merkezli LookPRO olarak e-ihracat danışmanlığı konusunda dünyanın 25 farklı dilinde hem toptan hem perakende sektörü için hizmet verebilmenin, ülkemize döviz kazandırıcı hizmetlerin başarılı bir şekilde dijital ortama entegrasyonu konusunda bayrak taşıyan firma olmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Bizimle hemen 0541 515 90 45 numaralı telefondan ya da info@lookpro.com.tr e-posta adresinden iletişime geçebilir, aklınızdaki e-ihracat ile alakalı tüm sorulara cevap alabilir hızlı bir optimizasyon sürecine başlayabilirsiniz.

Soru & cevap

E-ihracat danışmanlık hizmeti nedir ?

E-ihracat nedir ?

E-ihracatta devlet teşvikleri nelerdir ?

E-ihracatta nasıl müşteri bulurum ?

Gümrük işlemlerinde e-ihracatın avantajları nelerdir ?

İhracatta hedef ve öncelikli ülkeler hangileridir ?

B2C ve B2B nedir ?

Yurt dışında depolama teşvikleri nelerdir ?

Mikro ihracat nedir ?

başlıklar

başlıklar