- 25 Mayıs 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategori: Dijital Pazarlama
Son dönemde adını sıklıkla duyduğumuz GDPR yani General Data Protection Regulation, veri koruma alanında dünyada atılmış en büyük adımlardan biri. Avrupa Birliği tarafından çıkarılan bu yasal düzenleme ile, işletmeler ve kuruluşlar pazarlama amaçları için kullanıcılar hakkında veri toplarken kullanıcılardan ön izin almaları gerekecek. Özellikle son dönemde Facebook kullanıcılarına ait verilerin sızdırılmasıyla ortaya çıkan “Acaba dijital ortamda güvende miyiz ?” sorularından sonra GDPR adımı oldukça önemli.
Pek çok marka günümüzde veri kullanım politikaları ile alakalı radikal değişiklikler yapmaktadır. Genelde büyük işletmeler ve markalar gizlilik ile alakalı politikalarını şeffaf bir biçimde yürütmekteydi. Yeniden hedefleme ve yeniden pazarlama yapan firmalar için toplanan bu veriler oldukça büyük öneme sahip. Türkiye için konuşursak, özellikle Google, Facebook vb. gibi platformların dijital pazarlama araçlarını kullanarak faaliyetlerinizi yürütüyorsanız, şartlar ve politikalar bu firmalar tarafından otomatik olarak güncellendiği için manuel bir değişiklik yapmanıza gerek kalmayacak.
[yaziici id=”10420″]