[pmc_box background_color=”#DF5148″ border_color=”#DF5148″ text_color=”#ffffff” ]

Yerel SEO Nedir ?

Web sitelerinizin lokasyonel bazda belirli bir konum yarıçapına sahip bölgelerde yapılan arama sorguları sonucunda arama motorlarında daha ön sıralarda görünmesi için yapılan çalışmaların tamamına verilen isimdir. Yerel SEO çalışmaları genellikle sektörel bazda belirli bir lokasyonu hedefleyerek yapılmaktadır. [/pmc_box]

Yerel arama motoru optimizasyonu (SEO) denince zihninizde birşeyler canlanıyor olmalı, şimdi size ne demek olduğu hakkında ve önemi konusunda bilgilendireceğim. Ülkemizde pek çok işletme genel bazda arama sonuçlarının dışında yerel sonuçlar konusunda da bir çalışması bulunmuyor, bu nedenle lokasyon bazlı arama sonuçlarında yeterince başarılı olamıyorlar.

Yerel SEO nedir?

Yerel SEO işletmenizi dijital ortamda pazarlamanın bir yöntemidir. Doğru adımlar atıldığında oldukça etkilidir.
Aslında Yerel SEO ’nun mantığı geleneksel yerel pazarlama yöntemiyle çok benzer. Bunlar gazete reklamları el ilanları ve broşürler gibi aradaki fark şudur ki sizin kapı kapı bıraktığınız broşürler bastırdığınız ilanlar için ilgilenenler olacağı gibi ilgilenmeyenler içinde çöp bir yatırım ayırmış olacaksınız bu hem maliyetli hem verimsiz bir yöntem olacaktır.

Dijital ortamda Yerel SEO ile reklamlarınızı direk ilgili kitleyle karşı karşıya getirerek enerji, vakit ve maliyetten kurtulabilirsiniz. İlgili ve hedef kitlenizdeki müşterilerinize ulaşarak her yönden tasarruf sağlarsınız.
Yerel SEO sıralamanızı en üst seviyeye çıkartmak için yapabileceğiniz farklı yöntemler vardır. Google benim işletmemde işletmenizi sıralama aldırma, internet sitenizde yerelleştirilmiş içerik oluşturma gibi yöntemler sayesinde hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.

Yerel SEO ya Kim İhtiyaç Duyar ?

Yerel SEO ya müşteriyle etkileşime giren herkesin ihtiyacı vardır. En büyük global şirketlerden en küçük mahalle işletmelerine kadar Yerel SEO ya ihtiyaç duyar. Özellikle müşterilerinizin size gelmesi gerekiyorsa veya paket servis sağlıyorsanız yani sizin ona müşteriye gitmeniz gerekiyorsa Yerel SEO ya daha fazla ihtiyaç duyarsınız
Yerel bazlı işletmeler için bu sıralamalar çok kolay ve etkili bir çözüm olmakla beraber geleneksel yöntemlere göre daha ucuzdur. Global bazda hizmet veren firmalar için bu yöntem biraz daha karmaşık görünebilir mesela uluslar arası yada ülke genelinde aktif bir Pizza zincirini düşünelim; bu şekilde organik şekilde sıralama alamayacaksınız yani Ankara Kızılay’da konumlanan bu firma için Tunalı’da ki müşterisine Tunalı’ya da bir şube açması mı gerekiyor ? hayır tabi ki ! Paket servis için belirlenen 15 km çaplı yakın semtlere bu hizmeti tek merkezden idare edebilecekken 10 tane şube açması yerine sadece yerel adwords kelimeleri kullanarak Yerel SEO sizin bir anda 10 şube açmış kadar ilgili müşteriyle buluşturabilir.

Google MyBusiness & Yerel SEO İlişkisi

Aslında Google’ın son dönemde lokal çalışmalar için ortaya çıkardığı en önemli uygulamalardan birisi tabi ki Google MyBusiness uygulaması. Özellikle yerel bazda çalışan firmaların oldukça ihtiyaç duyduğu harita ve şirket profili yönetimi uygulamasını  tek çatı altında toplayan bu uygulama, günümüzde dünyanın çeşitli lokasyonlarında milyonlarca işletme tarafından kullanılıyor. Yerel SEO çalışmalarında aktif olarak kullanılan MyBusiness yani Benim İşletmem uygulaması ile yerel bazlı konumlandırma yapılarak kullanıcıların anlık olarak yapacakları aramalarda görünürlük sağlanması hedeflenmiştir.

başlıklar