- 18 Aralık 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategori: İhracat

İhracat Önerileri
İhracat yöntemlerinden bir tanesi de e-ihracattır. Fiziksel sınırların kalktığı, anında iletişim sağlanabildiği günümüz teknolojik çağında her alanda görülen ilerleme, ticarette de etkilerini hissettirmektedir.
Hızla gelişen ve geleneksel mağazacılığa alternatif olmaktan çıkıp, rakip olma yolunda ilerleyen hatta geleneksel mağazacılık anlayışına fark atan e-ticaret, uluslararası piyasada var olmak, dünya geneli üzerinde ticaret yapabilmek için harika bir imkân haline gelmiştir.
Yurt dışına satış yapmak, faaliyette bulunmak, kısacası e-ihracat yapmak içinse dikkat edilmesi gereken birkaç İhracat Önerilerimiz bulunacaktır. Bu adımları takip etmek, e-ihracatta başarılı olmak için büyük bir adım atmak anlamına gelmektedir:
-
Hedef Kitlenizi Belirleyin
Yurt dışına açılmazdan evvel, ürün ya da hizmetlerinize uyan hedef kitlenizi iyi belirlemelisiniz. Doğru pazarlama stratejileri ile satacak olduğunuz ürün hakkında iyi bir bilgi sahibi olmak ve hangi kitleye hitap edilecekse, o kitlenin alışkanlıkları, ihtiyaç ve beklentileri hakkında bilgi sahibi olarak ya da hedef kitlenin ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda hareket etmek gerekir.
-
Ürünü Tanıyın
E-ticaret firmalarının e-ihracatta başarılı olabilmeleri için kullanıcıya sundukları ürün ya da ürünleri analiz edip, detaylı bilgiye sahip olmaları gerekir.
İhracat Önerilerini dikkate almak için;
- Maliyet-kâr oranı yüksek,
- Beklentilere ve ihtiyaçlara uygun,
devamında yeni talepler oluşturabilecek kadar dikkat çekici olup problem çıkartmayacak ürünlere yönelmek e-ticarette olmazsa olmazlardandır. Ayrıca satışı kolay ve stok problemi olmayan ürünlere yönelmek ilk aşamada daha sağlıklı adımlar atılmasına yardımcı olabilir.
-
Doğru Pazarlama Yöntemleri ile birden fazla iletişim ağını kullanın.
Hedef kitle belirlendikten sonra bu kitleye ulaşmak için, dijital kanallardan hangilerinin kullanılacağı, hangi sıklıkta ve ne tür içeriklerle reklâm, pazarlama çalışmalarının yapılacağı, sosyal medyanın gücünden nasıl ve ne derece faydalanılacağı, e-ticaret yoluna çıkmadan önce belirlenmesi gereklidir.
-
Pazarı İyi Analiz Edin
E-ihracatı yapılacak ürünler kadar ihracatın yapılacağı pazar da yine hakkında bilgi sahibi olmamız gereken çok önemli bir faktördür.
Bölgenin potansiyeli, sektördeki rakiplerin analizi, benzer ürünler ile birlikte avantajlar-dezavantajlar incelenerek piyasaya hâkim olmak, daha gerçekçi adımlar atılabilmesini sağlar ve beraberinde olası yaşanabilecek problemlerin önceden önlenebilmesinin imkânını da beraberinde getirir.
-
Bir Web Sitesi Mutlaka Bulunmalı
Teknolojik bir çağda yaşadığımızdan ve işlerimizin büyük bir kısmını belki de internet üzerinden yaptığımızdan dolayı Web sitesinin bulunması ve bu e-ihracat yapacağınız mallarınızı web sitenizde yayınlamanız gerekmektedir.
Tüketicilerde güven oluşmasını sağlayacağı için, ürün tanıtımın yanı sıra bir de farklı soru ve sorunlar için ulaşılabilir bir kaynak olmak, ayrıntılı bilgiler sunmak adına bir başka İhracat Önerileri olarak size büyük bir fayda sağlar.
-
Sosyal Medyada Aktif Olun
Tüketicinin nabzını tutmak, onlarla etkileşime geçmek ve marka bilinirliğini arttırmak için sosyal medyada mutlaka var olmak ve hatta aktif olmak, işinizi kolaylaştıracaktır.
-
Müşteri Bilgilerini Düzenli Saklayın
Müşteri bilgilerini, alışveriş sıklıklarını ve ilgi alanlarını bir havuzda biriktirmek hem profesyonel bir imaj yaratmak hem de problemlere hızlı ve akılcı çözümler üretmek bakımından değerlidir.
bknz: E-İhracat
başlıklar