- 13 Temmuz 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategori: Arama motoru optimizasyonu
Google Haritalarda SEO Nasıl yapılır ?
Oldukça basit ve önemsiz görünse de Google haritalarda SEO çalışması diğer SEO çalışmalarının yanında en hızlı, etkili ve en düşük maliyetli sıralama alabileceğiniz bir yöntemdir. Günümüzde çoğu işletme bu özelliği verimli bir şekilde kullanmıyor farkında olan işletmeler ise oldukça az, geçtiğimiz yıllarda biliyorsunuz Google haritalar için Türkiye’de 360 derece kameralı araçlarla cadde cadde, sokak sokak gezerek bu konuda ne kadar ciddi olduklarını gösterdiler. Ve haritalar ile ilgili yeni bir güncelleme bizi bekliyor bu telefonunuzun yada tabletinizin ar moduyla beraber çalışacak ve adeta sanal gerçeklik ile sizi yönlendirecek bir uygulama ve güncelleme olacak bunun ile ilgili detaylar için buraya tıklayabilirsiniz.
Google’ın sıralama algoritması geçtiğimiz yıllarda çok fazla gelişmiş olmadığı için Dmoz gibi uygulamaların sonuçlarını dikkate alarak sıralamaları belirliyorlardı. Artık yeni güncellemeler ile kendi algoritmaları geliştirerek daha kontrollü ve kurallı bir şekilde sıralamalara geliyoruz. Bu algoritma, kriterlerinden biride Google haritalardır.
Size bir tüyo daha vereyim, Google’ın ürün çeşitlerinden ne kadar fazlasına sahip olursanız buda sizin ve işletmeniz için sıralamanıza doğrudan etkili olacaktır. İşte bunlardan biri de Google Mybusiness’tır.
Harita Sıralamasının Önemi Nedir ?
Google Mybusiness ile firma kaydı yapan özellikle yerel bazda hizmet veren ve ayak müşterisi olan firmalar için oldukça önemlidir. Bir markanın şube yöneticisi dahi olsanız bu firmanızın harita optimizasyonu yoksa yerel müşterilerinizi başka firmalara kaptırabilirsiniz. Örneğin, Ankara Kızılay’da ki bir hanımefendi, bir Kafe’de kahvesini içtikten sonra, bir kuaföre gitmek istiyor ve akıllı telefonundan kızılay kuaför yazdığında kendisine en yakın kuaförleri sıralayacaktır. Bu hanımefendinin sizi tercih edebilmesi için harita hesabınızın güzel görseller ve yorumlarla beslenmesi gerekir aynı zamanda internet sitenize yönlendirme yapacak ve telefona yönlendirecek uzantıların çalışır durumda olması gerekir. Bu harita optimizasyonu sizin mesai saatlerinizden, hizmetlerinize hatta personellerinizin resmini paylaşabileceğiniz bir platformdur. Müşterileriniz size bu kanaldan puan verebilir, yorum yapabilir, sorular sorabilir.Görselle örneklendirelim;
Gördüğünüz üzere bana yakın olmasına rağmen olumsuz yorumdan dolayı Z kuaför 3.sırada yer alıyor
Haritalarda Sıralamayı Etkileyen Faktörler Nelerdir ?
1-Mybusiness optimizasyonları ve içerikleri,
2-Swarm ve bunun gibi Check-in programlarına kayıt,
3-Facebook yerel işletme kullanıımı,
4- Ve şehir rehberi gibi dizinlere kayıt olmak gibi sıralayabiliriz
Bu adımları takip ettiğinizde başarılı sonuçlar elde edebilirsiniz.