Sosyal medya kitlesi büyüdükçe ve sosyal medyada harcanan vakit arttıkça sosyal medya pazarlaması dijital pazarlama konusunda daha önemli bir yer alıyor. Markalar ve hatta şahıslar bile sosyal medyada var olma ürün ve hizmet verme konusunda ciddi bütçeler harcamaya başladılar.

[pmc_box background_color=”#DF5148″ border_color=”#DF5148″ text_color=”#ffffff” ]

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir ?

Sosyal medya platformlarını bir pazarlama aracı olarak kullanıp, şirketlerin veya şahısların marka,ürün ve hizmetlerinin tanıtımını yapması, marka bilinirliğinin artırılması, kurumsal imaj sağlayan bir dijital pazarlama yöntemidir. [/pmc_box]

Sosyal medya pazarlamasının en önemli avantajı potansiyel müşteri kitleniz ile çift taraflı bir etkileşim sağlıyor olmasıdır. Yani sosyal medya kendi içinde de kullanıcı ve arkadaş gruplarıyla etkileşim halinde olduğu için viral bir ağ sağlar size. Üstelik hedef kitlenizi filtreleyebilirsiniz, bu aşamada konum,ilgi alanı, cinsiyet, yaş, demografik bilgiler ve hatta davranışlarına göre özel hedef kitleler belirleyebilir ve reklamlarınızı sadece bu kitleyle paylaşabilirsiniz. Örneğin sadece bayanlara hitap eden bir ürün pazarlıyorsunuz, o halde sadece bayanları hedefleyip reklam maliyetinizi düşürebilir. Hedef kitlenizi yönetebilirsiniz.

Bu pazarlama yöntemini zihninizde canlandırmanız için size bir örnek vereyim; bir sektör seçelim mesela kitapçılık ile ilgili bir fuara sadece kitap alacak yada kitap ile ilgili olan ziyaretçiler gelir. Kitap fuarına araba almak için gelen müşteri olmaz, işte sizde yılın 365 günü, 24 saat boyunca bütün dünyaya açık sektörünüz ile ilgili ziyaretçilerle açık bir fuar alanında bulunuyorsunuz ve bunu reel anlamda ki bütçe kritiği oluşturduğunuzda, oldukça hesaplı bir pazarlama yöntemi olduğunu göreceksiniz. Üstelik tamamen ölçülebilir bir veriyi size sunan bir sistem.

 

Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi

Sadece Sosyal Medya Pazarlaması için değil; aslında istisnasız her sektörde ve her işte bir pazarlama stratejisi oluşturmamız gerekiyor. Sosyal medyada da bu kural şüphesiz geçerli. Sosyal medya kanadında kısa,orta ve uzun vadeli bir yol haritası çıkarmak gerekir. Stratejiniz olmadan bir işe başlarsanız, çoğu zaman aynı yerde sayarsınız. Konuyla ilgili risk analizi yapıp, kriz yönetimi planlarını oluşturmanız gerekir. Markanız ile ilgili istenmeyen sorunlarla karşılaşıldığında bunun geri dönüşü zor olabilir.

Özel tekniklere bir göz atalım :

Sosyal Medya İçerik Pazarlaması

İçerikleriniz marka ve kurumsal imajınıza uygun, sadece sizin pazarlama yönteminiz ile değil, kullanıcıları da bu pazarlama yönteminde kullanabileceğiniz içerikte kampanya yönetimi içermeli, bu tarz içerikler viral bir şekilde çoğalacağı için hem günlük reklam maliyetlerinizi düşürür, hemde daha fazla ziyaretçi anlamına gelir. Buda sizin pazarlama stratejinizin doğru ilerlediğini gösterir.

Sosyal Medya Pazarlama Kampanyaları

Markalarla ilgili özellikle yeni bir ürün yada hizmetle ilgili tanıtımlarda hedef kitlenize ulaşabileceğiniz en hızlı ve düşük maliyetli tanıtım organizasyonu Sosyal Medya Pazarlama kampanyalarıdır. Bununla ilgili dikkat etmeniz gereken bir maliyet bütçesi belirlemenizdir. Sosyal Medya Pazarlama maliyetleri diğer pazarlama yöntemlerinden kesinlikle daha az maliyetlidir.

Ölçme ve Raporlama

Dijital pazarlama yöntemlerinin tamamında olduğu gibi Sosyal Medya Pazarlama da ölçülebilirdir. Günlük hatta saatlik aldığınız raporlarla kampanyalarınızı ölçebilir ve yeni stratejiler geliştirebilirsiniz. Ve dijital pazarlama yönteminin ROI (Return On Investment) yatırım getirisi oranını ölçüp, raporlayabilirsiniz.

 

 

başlıklar