İtalya’ya İhracat Nasıl Yapılır ? İtalya ülkemizden her yıl çok sayıda ürün ihraç etmektedir. İhraç edilen bu ürünlerden bazıları ise şöyledir;

  • Ceviz ve fındık gibi kabuklu meyveler,
  • İşlenmiş alüminyum,
  • Bakır teller,
  • Örme halat ve dikenli teller,
  • Televizyon alıcıları,
  • Çamaşır ve kurutma makinası,
  • Otomobil dış lastikleri,
  • Gaz yağı,
  • Toplu taşıma araçları,
  • Kadın ve kız çocuğu pantolonları, tulumları ve şortları,
  • Gümüş, altın ve platinden yapılma takılar,
  • El çantası,
  • Erkek ve erkek çocuklar için pantolonlar, şortlar,
  • Fanila ve iç giyim,
  • Hava ve uzay araçlarının aksan parçaları,

1980’li yıllardan bu yana devlet ihracatı desteklemektedir. Buna bağlı olarak da bürokrasi anlamında oldukça fazla kolaylık sunmaktadır. Bu bağlamda ilk koşul elbette vergiye tabi bir işletme olmak. Aksi halde ihracat yapabilmek mümkün değil. İhracatçı birliklerine üye olmak da ihracatın vazgeçilmez parçalarından biridir. Ancak her ne kadar bürokrasi anlamında kolaylık sağlanıyor olursa olsun gümrükleme süreci hem meşakkatli, hem de masraflı olmaktadır. İşletmeler tüm bu iş ve para yüküne katlanmamak için e-ihracat platformlarına yönelmektedir. Üstelik bu platformlar kısa sürede çok daha fazla alıcıya erişmek anlamına gelmektedir.

E-İhracat için Uygun muyum ? Ücretsiz sorgulayın

[multi-step-form id=”1″]


E-İhracatın Sağladığı Avantajlar

İhracatta tüm prosedürler yerine getirildikten sonraki aşama müşteri bulma ve teklif vermedir. Oysa e ihracat platformlarında potansiyel müşteri satıcıya direkt olarak ulaşır. Bu da müşteriye ulaşma aşamasındaki zaman kaybını önler. E ihracat yapacak olan firmanın, o ülkenin ödeme alışkanlıklarına hakim olması gerekir. İtalya’da kredi kartı kullanımı yaygın olsa da kapıda ödeme de sıkça tercih edilen ödeme yöntemlerindendir. Dolayısıyla e ticaret yapacak firmanın her iki ödeme yöntemini de sisteme entegre etmesi şarttır.

İtalya’ya İhracat Nasıl Yapılır? sorusu için elbette en önemli konulardan biri pazarlamadır. Teknoloji geliştikçe internetin büyük ve önemli bir Pazar payına sahip olması rekabeti de beraberinde getirmiştir. Dolayısıyla hem görsel, hem de işitsel anlamda Pazar payına önem vermek ve internet pazarına hakim olmak bu konuda oldukça önemlidir. Sosyal medya pazarlama, SEO ve sektöre, pazara göre farklılık göstere bilen pazarlama yöntemlerini kullanarak pazar payınızı büyütebilir yeni pazarlara açılabilirsiniz.

Bknz : E-ihracat

 

 

başlıklar