Dijital Pazarlama Nedir ? Nerelerde Kullanılır ?

Dijital Pazarlama Nedir ? Nerelerde Kullanılır ?

 

Dijital Pazarlama Nedir ?

İşletmelere ait ürün ve hizmetlerin dijital ortamda tanıtılması için gerçekleştirilen her türlü faaliyete genel olarak dijital pazarlama denir. Kısaca, dijital pazarlama nedir sorusunun cevabı işletmenize ait ürün veya hizmetlerin dijital ortamda hedef kitleye tanıtılmasını sağlayan süreç olacaktır. Bu pazarlama süreci ile ürün ve hizmetlerinize ilgi gösteren internet kullanıcılarının sizi tanıtan sayfaları ziyaret etmeleri sağlanır. Bu ziyarette asıl amaç pazarlama sürecinin satışla sonlandırılmasıdır.

 

Son yıllarda oldukça büyük bir gelişim gösteren dijital dünya ve internet kullanımı ile tüm dünyada işletmeler de pazarlama faaliyetlerini hızla dijitalleştirmeye başladılar. Hatta “dijitalleşme” anlamına gelene “digitalization” gibi kavramlar özellikle Batı dünyasında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Buradan hareketle ülkemizde de özellikle büyük işletmeler önemli dijital yatırımları yapmaya başladılar. Örneğin ; büyük giyim mağazalarının kullanıma açtıkları e-ticaret sistemleri, bankaların mobil uygulamaları vb. gibi çeşitli çalışmalarla kullanıcılara daha hızlı alışveriş ve daha hızlı işlem yapma kolaylığı getirilmiş oldu. Sonuç olarak kullanıcı deneyimi adı verilen bir kavram ortaya çıktı ve günümüzde dijital yatırımlar yapan tüm işletmelerin neredeyse ortak amacı daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak müşteri sadakatini bir üst seviyeye taşımak.

Dijital Pazarlama Nerelerde Kullanılır ?

Dijital Pazarlama Nerelerde Kullanılır ?

Eski tip hepimizin bildiği pazarlama teknikleri gibi dijital ortamda da amaç firmanıza ait ürün ve hizmetlerin ilgili hedef kitleye pazarlanmasıdır.Fakat, burada temel bir farktan söz etmemiz mümkün. Geleneksel pazarlamanın aksine dijital pazarlama ölçülebilir, optimize edilebilir ve yeniden yönetilebilirdir. Bu nedenle dünyada en hızlı büyüyen sektörlerden biri olan dijital reklam sektörü son yıllarda globalleşen dünyada en önemli pazarlama kanallarından biri haline gelmiştir. Dijital pazarlama konsepti temel olarak dijital ortamda potansiyet müşteri kitlesini hedeflemek isteyen işletmeler tarafından kullanılmaktadır. Bunun yanı sıra, dijital itibarın kuvvetli olması, güçlü bir marka imajını etkileyen en önemli unsurlardan biridir. Buradan hareketle günümüz koşulları için rahatlıkla söyleyebiliriz ki, dijital dünyada yeterince var olamayan bir işletme kısa ve orta vadede küçülmeye ve zamanla yok olmaya mahkumdur.

Dijital Pazarlamanın Avantajları ?

Dijital Pazarlama Avantajları
  • Ölçülebilir.
  • Optimize edilebilir.
  • İstatistiklere dayanarak pazarlama stratejilerine müdahale edilebilir.
  • Konumlandırma, müşteri kitlesi hedeflemesi yapılabilir.
  • Düşük maliyetlidir.
  • Pazarlama stratejilerini seçtiğiniz hedef kitleye tam olarak uygulayabilirsiniz.

Dijital Pazarlamaya Nereden Başlanır ?

1)Ne İstediğinizi Belirleyin

Daha önce dijital ortamda pazarlama faaliyetlerinde bulunmadıysanız gerçek hedefler belirlemek için bir uzmana danışmalısınız. Unutmayın ki doğru stratejiler ancak doğru hedefler ile birleştirildiğinde başarılı olur. Kısa, orta ve uzun vadeli dijital planlarınızı belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Öncelikle ihtiyaçlarınızı belirleyin, buradan hareketle dijital kanalları kullanmaya başlayın. Unutmayın ki dünyanın en büyük pazarı dijital dünya ve internet alemidir, aynı zamanda pazarlama ve reklamcılık faaliyetlerinin en düşük maliyetli olduğu alan yine dijitaldir. Eğer nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız buraya tıklayarak uzman ekibimizle iletişime geçebilirsiniz.

2)Doğru Kanalları Kullanın

Sosyal Medya platformları, Google Alışveriş, Adwords ya da diğerleri. Sektörünüz için en düşük maliyet ve en yüksek dönüşüm oranını belirlerken profosyonel destek alabilirsiniz. Burada kullanacağınız kanallarda hangi ürünlerin hangi teknikler ile pazarlandığını araştırmalısınız. Doğru strateji doğru kanal kullanımı ile birleştiğinde başarı kaçınılmaz olacaktır.

3)Dijital Ortamda Bir Marka Olun

Sektörünüzdeki rekabet koşullarına ve kullandığınız pazarlama stratejisinin başarılı olma olasılığına göre dijital ortamda markalaşma süreciniz hakkında yeterli öngörüye sahip olabilirsiniz. Buradan hareketle, kolaylıkla söyleyebiliriz ki günümüzün artan rekabet koşulları altında dijital ortamda gerçek bir marka olmak ve bu değeri sürdürme oldukça yoğun emek ve vakit gerektirmektedir.



0850 840 5057 hemen ara!