[pmc_box background_color=”#DF5148″ border_color=”#DF5148″ text_color=”#ffffff” ]

Canonical URL Nedir ?

Canonical URL en kısa tanımıyla başta Google olmak üzere tüm diğer arama motorlarında son kullanıcıya göstermek istediğiniz URL’dir. Canonical URL’ler benzer içeriğe sahip farklı sayfaların farklı URL’ler ile index almalarını engelleyerek kopya içerik algısının önüne geçmek için kullanılır.[/pmc_box]

 

Ana sayfanız için Canonical URl’leri  biraz örneklendirelim;

www.lookpro.com.tr/index.html

www.lookpro.com.tr

lookpro.com.tr

lookpro.com.tr/home.asp

 

 

 

 

Bu URL’lere baktığınızda hepsi aynı yola çıkıyor gibi durabilir fakat bunların hepsi farklı URL’lerdir. Bu arama motoru algoritması için, sorun olabilir. Bu evrede Canonical URL ile yeni bir terim devreye giriyor Canonicalization yani; Canonicalleştirme ve bu şu demek oluyor birden fazla URL seçeneği olduğunda en iyi URL’yi seçme olayıdır Canonicalization. Genellikle, arama motorları özellikle Google, aranılan sayfa olduğu verisine sahip en iyi URL’ye yönlendirir. Ama bu sürekli stabil çalışacak anlamına gelmemektedir.

Canonical URL Nedir ?

Aynı içeriğin arama motorları algoritmasında iki farklı link yapısıyla karşılaşmasında bu arama motoru hangi linki kullanacığı konusu Rel Canonical kodu ile  teşhis konusunda bizim arama moturuna yardımcı olmamız gerekir.

Kısaca örneklersek;

Kurumsal SEO Danışmanlığı

https://lookpro.com.tr/kurumsal-seo

Bu iki uzantı arasında bizim asıl yönlendirmek istediğimiz uzantı /kurumsal-seo-danismanligi ise rel etiketini etiketlememiz gerekiyor şu şekilde;

<link rel=”canonical” href=”https://lookpro.com.tr/kurumsal-seo-danismanligi” />

 

 

Bu şekildeki kodlamadan sonra son kullanıcı arama motorunda https://lookpro.com.tr/kurumsal-seo sayfasına ulaşsa bile, yine rel etiketli sayfaya yönlendirilecektir.

Aynı içerikli sayfanın 10 farklı versiyonunun URL’leri farklı sayfalara yönlendirmelere rastladım. Bunun çözümü tek hedef URL belirlemektir. Ve etiketleme yoluyla bir yetkili sayfaya yönlendirmek en kısa ve etkili çözümüdür. Burada dikkat edilmesi gereken Canonical URL’nin diğer sayfalar içinde en yetkili içeriğe sahip sayfa olduğunu saptamaktır.

Son olarak, Canonical URL kullanımı günümüzde Google sıralamaları için oldukça önemli temel kriterlerden biridir. Temel mantık olarak bir sayfanın bir anahtar kelimede çalışırken en güçlü sayfada çalışılmasını sağlar. Eğer bir web sitesi aynı kelime üzerinde benzer içerikli 3 farklı URL’ye sahipse, bu web sitesinin sıralama sonuçlarını olumsuz etkileyecektir. Web sitesinin o anahtar kelimedeki otoritesi üçe bölünerek zayıflayacak ve rakiplerine üst sıraları kaptıracaktır.