fbpx

Seo Nedir ? – En Kolay Seo Anlatımı – Günlük Örnekler İle Seo 2021

SEO nedir ? Kelime anlamı olarak (Search engine optimization) Arama motoru optimizasyonu demektir. Bu şekilde anlatıldığında sadece google arama motoru olarak anlaşılabilir fakat, arama motoru ile karşılaştığımız her yerde bu optimizasyonu basit yada profesyonel olarak yapmamız istenir.

SEO Temel Çalışma mantığı nedir ?

Temel çalışma mantığı aslında eşleşmedir. Bu eşleşmeleri canlandırmanız için bir kaç örnek sıralayacağım,

Bu işlemin ilk ve en basit örneklerinden biri kütüphanecilikte kullanılan kataloglama ve sınıflama işlemidir, gözünüzün önünde canlandırdığınızda neyin nerede olduğunu bilmediğiniz bir kütüphanede dolaşırken ne kadar sıkılacağınızı ve vakit kaybedeceğinizi hayal ettiğinizde gerçekten düşünmesi bile oldukça sıkıcı olmuştur.

Binlerce kitabın arasında sizin aradığınız kitaba ulaşabilmeniz için, iç tarafta önceden kurgulanmış bir düzen vardır, ve siz içeri girdiğinizde bu düzeni biliyorsanız kitabı bulmanız sizin için çok kolaydır.

Niteleyici kataloglama, bir eserin kimliğinin tanımlanması. Konu kataloglaması, “konu başlıkları” ve “konu numarası” verilerek eserin içeriğinin belirlenmesi işlemlerini kapsar.

SEO mantıksal olarak aslında, tam olarak bu şekilde çalışmaktadır. Sizin belirlediğiniz konu başlığı, başlıklar, açıklamalar ve anahtar kelimelerden oluşur.

Günümüzden Örnekler

Günümüzde günlük hayatta farkında olmadan yaptığımız arama motoru optimizasyonları ise aşağı basitçe örneklendirdim,

İşimiz ile ilgili arkadaşlarımızı bir ön ek veya arka ek ile iş arkadaşlarımızı filtreleyip, bütün Murat isimlerin arasında aramaktansa iş ile ilgili Murat’a kolayca erişebilirsiniz.

 

  • Telefon rehberinizde aradığınızda eşleşen numaralar buna bir örnektir;

 

  • Yada bilgisayarınızda aradığınız bir resim, dosya veya içerik

seo

 

Ve bunların yanında tabi ki, En yaygın olarak bilinen arama motoru ve SEO , daha çok Google ile bağdaşmış bir hizmettir. Günümüzde yaygın olarak ülkemizde Google kullanılması da bunun sebeplerinden en önemlisidir.

İlk yazının tamamını okuduğunuzda anlaşılacağı gibi, arama motorlarının oluşumu ve tarihsel gelişimi hakkında basit olarak ele aldık, şimdi biraz Google’dan bahsetmemiz gerekir ise;

 

Google kuruluş hikayesini kısaca ele alalım,

İlk olarak ticari bir amaç gütmeden açılmış akademik çalışmanın bir ürünüdür. Kurucuları ise Larry Page ve Sergey Brin’dir. Google’ın İlk ismi ise Backrub’tır.

SEO Backrub

 

Google’ın ilk kurulduğunda rakipsiz değildi, hatta o zaman ki rakibi Yahoo! ile yazılımları ile ilgili görüşmeleri olmuş, çok fazla dikkate alınmamışlardır.

Google’ın dünyada ve Türkiye’de yaygınlaşması ile dünyaya yeni bir rekabet ortamı oluşturmaya başlamış ve artık ticari bir platform olarak karşımıza çıkmıştır. Google’ın için de ki rekabet ise göründüğünden, tahmin ettiğimizden çok daha büyüktür. Bazı sektörleri ise sekteye uğratmıştır.

Sekteye Uğrayan Hizmetler

Eski Reklamcılık hizmetleri;

  • Matbaa,
  • Tv,
  • Radyo,
  • Bilboard,
  • Broşür,
  • Dergi,
  • Telefon aramaları ve sms hizmetlerinden ibaretti.

Eskiden Dijital Reklam denilince ise akla sadece, Led tabelalar gelirken günümüzde, bu kavram yerini büyük oranda Internet’e bırakmıştır.

Günümüzde Creative ajanslar, dijital pazarlama ve reklamcılık ajanslarının bir çoğu eskiden yukarıda saydığımız alanlarda faaliyet gösteren firmalardı.

SEO ile tanıştığımız Terimler

Dijital pazarlama ajansları, dijital pazarlamacı, Seocu, SEO ajansı, arama motoru optimizasyonu, dijital reklam ajansı gibi bir çok yeni sektörü ve terimi hayatımızın bir parçası haline getirdi, Dijital pazarlama her gün daha çok gelişerek devam etmektedir.

Terimleri başlık başlık inceleyelim;

  • Title : Başlık anlamına gelir, açtığınız sayfaların yada konuların başlıkları için kullanılır ve description ile uyumlu olması öneririz.
  • Description : Açıklama anlamına gelir, title’da açıkladığımız için bu terimler birbiri ile ilişkili bağlantılı olmalıdır.
  • H1 : İçeriklerin ana başlığı için önerilir, :H1 etiketi olarakta geçer, bu başlıklar önem sıralaması ile h2, h3, h4 olarak sıralanır ve keywordünüz ile ilişkil olmalıdır.
  • Keyword : Anahtar kelime anlamına gelir, Önerimiz her sayfada en fazla 3 anahtar kelime odaklaması kullanılmasıdır.
  • Canonical : Web sayfalarınızda aynı içerikli sayfalar barındırıyorsanız, bu durum genelde e-ticaret sitelerinde görülmektedir. Kopya içerijk olarak görünmemesi için bu etiketi kullanmanız gerekmektedir, en fazla yapılan yanlışlardan biri budur.
  • Yerel/Local SEO : İsminden de anlaşılacağı gibi, yerel bazda yapılan çalışmalardır, bölgesel çalışmalar yapılır, yerinde hizmet veren işletmeler için önerilir.
  • İç SEO : Site içi SEO ayarları ve Link building doğru yapılması, birden fazla aynı anahtar kelime kullanmamak gibi çalışmalardan bahsedebiliriz.
  • Dış SEO : Dışardan aldığımız referans linklerdir, bunlarında belli bir ölçümlemesi ve kalitesi söz konusudur.Temelde bilinmesi gereken başlıkları sıraladık. Bu başlıkların hepsi ayrı bir uzmanlık alanı olmakla beraber, profesyonel yardım gerektiren konulardır. Bu başlıklar ile sınırlı değildir, 10’larca daha başlık eklenebilir.SEO da yanlış yapılanlar

    SEO Hakkında Yanlış Bilinenler

    8 Başlıkta inceleyeceğiz,
    ( Yanlışlar X ile belirtilmiştir )

    1- SEO’da sadece tamamen anahtar kelimeler ve bağlantılar yeterlidir. ( X )

    Bu yanılgı, günümüzde bir çok SEO uzmanı ve ve ajansı tarafından yapılan büyük bir hatadır. Yanlış anlaşılmasın! gereksiz olduğunu söylemiyorum fakat sadece bundan ibaret olmadığını söylüyorum. Yani sadece güvendiğiniz anahtar kelimeler ve dış bağlantılar yeterli değilir.

    2- İçeriklerinizin fazlalığı, kaliteli olmasından daha iyidir. ( X )

    Web sitenizin blog yönetiminde çok fazla içerik, çok kalabalık içerik üretmeniz gerektiği fikri yanlıştır. Arama motorları algoritmaları değiştikçe ve geliştikçe, kaliteli içerik ve özgün içerik ödüllendirilirken. Kopya içerikleriniz cezalandırılıyor.

    3- Sıralamalar en değerli ölçüttür. ( X )

    Web sitenizin sıralaması elbette en önemli kriterlerden biridir, fakat bu tek başına yeterli değildir, burada sıralamadan daha önemli olan sektörel olarak değişebilsede, en önemli kriter dönüşümdür. Sıralama elde edip dönüşüm alamıyorsanız, burada bir sorun yok mudur sizce de ?

    4- Sadece içerik girişi ve yönetimi yeterlidir. ( X )

    İkinci madde de belirttiğim gibi, arama motorlarından bir ödül ve ceza durumu söz konusudur. İçerik yönetimi ve düzenliliği önemlidir fakat bununla birlikte arama motoru optimizasyonu olmadan içerikleriniz hiç bir işe yaramaz.

    5-  Çabuk sonuç alınan bir çalışmadır. ( X )

    Arama motoru optimizasyonları ve çalışmaları bir süreçtir. Bu süreç yönetimi içerisinde sabırlı olunmalı ve takip edilmelidir. Belli bir düzen ile yapılan çalışmalarda kesin tarihler olmasa da yakın tarihlerde organik sonuçlar elde edebilirsiniz. Kısa süreli beklentileriniz ve dönüşüm için Google Ads yada diğer dijital pazarlama kanalları ile birlikte yapılacak çalışmaları önerebiliriz.

    6- Google tek arama motorudur. ( X )

    İçeriğimizin en başında da bahsettiğimiz gibi arama motoru optimizasyonu denince akla ilk Google gelmektedir. Halbuki Bing’in ortalama aylık 400.000.000 tekil ziyaretçi, Yahoo’nun ortalama aylık 300.000.000 tekil ziyaretçisinin olduğunu duymamışsınızdır.

    7- SEO yazılımcıların yapabileceği bir iştir. ( X )

    Yazılımcılar bazı kavramları daha kolay anlayabilmesi dışında, yazılım dilinin çok aktif olduğu bir çalışma alanı değildir.
    Tabi bazı hızlandırma optimizeleri ve tasarımsal istekleriniz için yazılımcı desteği gereklidir.

    8- Garantili SEO hizmeti ( X )

    Arama motoru optimizasyonları sıralama garantili verilebilecek hizmetler değildir, sıralama garantili hizmet verdiğini iddia eden kişi veya kurumlar büyük ihtimal birşeyleri yanlış yapıyor veya sizi dolandırıyor olabilir. Bu konuda sizi etkileyebilecekleri çok fazla referansları olabilir fakat, organik çalışmalarda sıralamanız büyük oranda kalıcı olacakken, garantili yapılan işlemlerde büyük oranda bot programlar ve hitler çekilerek suni bir yükseliş sağlanabilir fakat bu uzun süreli bir çalışma olmayacaktır. Tespit edildiğinde arama motorları sizi karalisteye ekleterek bir daha sıralama alamayacak duruma gelebilirsiniz.

     

  • Soru, öneri ve tavsiyeleriniz için bize ulaşmaktan çekinmeyiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Bir cevap yazın

0850 840 5057 hemen ara!