- 6 Haziran 2018
- Yayınlayan: admin
- Kategori: Arama motoru optimizasyonu
[pmc_box background_color=”#DF5148″ border_color=”#DF5148″ text_color=”#ffffff” ]
Long tail Anahtar kelime nedir ? Nasıl Kullanılır ?
Long Tail Anahtar kelimeler, kullanıcıların arama motorlarında arama yaparken daha uzun ve özel ifadeler içeren kelime gruplarıdır. Genellikle kullanıcıların hedef kelimeler hakkında detayları ararken yaptıkları sorgu sonuçlarını içerir. [/pmc_box]
Long Tail Anahtar Kelimeler nelerdir?
Long tail key words (Uzun kuyruklu anahtar kelimeler); karakter ve kelime bazlı bakıldığında daha uzun kelime karakteri ve kelime içeriğine sahip aramaları ifade eder. Uzun olmaları onları daha az kelime içeren aramalara göre daha özgün yapar.
Bu konuyla ilgili örnek verelim; “su geçirmeyen spor ayakkabı al” (5 kelime), uzun kuyruklu bir anahtar kelime öbeğidir,”ayakkabı satın al”(3 kelime) ise kısa bir anahtar kelimedir. Pazarlamacılar genelde uzun kuyruklu kelimeleri kullanır bunlar 3-5 kelime içeren kuyruklu kelimeleri kullanırlar.
Bu uzun kuyruklu aramalar, arama motoru aramalarının büyük oranını oluşturur. Yani bu tekniği kullanmayarak bu popüler arama terimleriyle gelebilecek potansiyeli kaçırmanız anlamına gelir.Yaklaşık 10 yıldır bu teknik kullanılıyor. Kuyruklu aramalarda çok fazla görüntülenme ve tıklanma ile beraber büyük bir trafik var. Bu oranı temsil edecek bir örnek vermek gerekirse 2.5 santimlik bir sakızın tam 355 km uzadığını hayal etmeniz gerekiyor.

Long tail = Uzun kuyruk
İstatisiki açıdan Long tail (Uzun kuyruklu) bir benzetmeyle gidersek; ana kelimelerde yıldızlaşan arama sonuçlarındaki dağılımlarda arama yıldızlarını toparlayarak kuyruklu bir yıldız oluşturur. Aramaların başını çekende bu kuyruklu yıldız grubudur.
Yukarıdaki Grafikte ise ana kelimeler yeşil ve long tail sarıdır.
Aşağıdaki grafikte baş yeşil renktedir ve kuyruk sarıdır.
Longtail anahtar kelime araştırması
Long tail aramaları daha özgül olduğu için, aradıkları ürün hakkında daha fazla detaya bilgiye sahip oldukları için satın alma olasılıkları çok daha fazladır. Yani siz daha ürünün özelliklerini söylemeden ürünün özellikleriyle ilgili arama yapıp gelen müşteri portföyudur bu örneğin, “telefon satın al” arama öbeği ile gelen müşteri ile “4 gb ram’li x marka telefonu satın al” kelimesinden gelen alıcı karşılaştırırsak 2. örnekteki müşterinin satın alma yüzdesi elbette daha fazladır. Ve şüphesiz daha değerlidir. Online reklamlamada rekabet analizi yaptığımızda uzun kuyruklu aramalar daha az rekabetçidir. Long tail Uzun kuyruklu kelimeler hedeflemek, TBM maliyetlerini azaltıp karlılığınızı yükseltecektir.