İran’a ihracat nasıl yapılır denildiği zaman akla ilk gelen ülke yönetiminin bu konuda sınırlı ürünlere izin vermesidir. Bilindiği gibi ülke İslam Cumhuriyeti ile yönetilmekte ve bu yönetimin getirmiş olduğu bazı sınırlandırmalar esasına göre ihracat ürünlerini kabul etmektedir. İran yöneticilerinin yürürlüğe koymuş olduğu bazı ihracat kuralları bulunmaktadır. Bunlara kısaca değinecek olursak;

  • Mutlaka İran’a ihracat yapacak olan işletmenin ülkeden bir yetki belgesine sahip olması gerekmektedir. Bu belge Kart-ı Bazargani adlı bir yetki belgesidir.
  • İran Ticaret Bakanlığının onayı ile ihracat ve ithalat yapılmaktadır. Bunun için internet üzerinden başvuru yapılır.
  • Ülke genel olarak bankacılık işlemleri ile ödemeleri halleder. Önceden uygulama olan döviz büroları aracılığı ile alış veriş yapılması uygulaması son değişikliklerle kaldırılmıştır. Bu nedenle yalnızca bakanlığa ait sitede para transferinin yapılacağı bankanın belirtilmesi gerekmektedir.

İran’a ihracat nasıl yapılır? Bu konuda mutlaka son dönem İran’da yapılan değişikliklerin bilinmesi gerekmektedir. Bunlardan en önemlisi İran ticaret yaparken Amerikan Dolarının kullanımını yasaklamıştır. Bu nedenle yapacağınız alışverişi Avro, TL gibi farklı para birimleri ile yapmanız gereklidir. Bununla beraber yapılacak olan sözleşme esaslarının belirlenmesinde bu konu gözden kaçırılmamalıdır.

İran’da E-Ticaret ve E-ihracat

E-İhracat için Uygun muyum ? Ücretsiz sorgulayın

[multi-step-form id=”1″]

İran’a ihracat nasıl yapılır denildiğinde akla gelen bir diğer soru ise e-ticaret konusunda halkın ne kadar aktif olduğudur. Son yıllarda internet kullanımının artması ile birlikte e-ticaret yapan siteler de artış göstermiştir. Ülkede bazı satış siteleri büyük oranlara sahiptir ve genellikle halk belirli siteleri kullanarak alışveriş yapar. Ancak dünya geneline bakıldığı zaman ülkede e-ticaret daha düşük oranlarda seyretmektedir. Bunun en önemli sebebi olarak hükümetin yasal düzenlemeleri ve denetleyici mekanizmayı e-ticarette yeterince sağlayamaması olarak gösterilir. Gelişmekte olan ülkeler kategorisinde yer alması ile de bu konuda tam olarak olgunlaşmamış bir e-ticaret altyapısına sahiptir. Ancak ülkede müşteri potansiyeli oldukça fazladır.  Özellikle 2008’den sonra yapılan çalışmalar ile İran’da e-ticaret daha hızlı bir şekilde gelişmeye başladı.  Bu çalışmalardan en önemlisi e-sembol uygulamasıdır. Bu uygulama ile e-sembol sertifikasını almak satış sitelerine zorunlu hale getirildi.

Bknz: E-ihracat

başlıklar