[pmc_box background_color=”#DF5148″ border_color=”#DF5148″ text_color=”#ffffff” ]

E-Ticaret Nedir ?

Elektronik ticaret yani kısaca e-ticaret, bir elektronik ağ yada internet üzerinden çeşitli iş veya ticari faaliyetlerini kapsayan ve günümüz perakende sektörlerinin vazgeçilmezi haline gelmiş bir yazılım sistemi ve terimdir. Tüketici hedef kitlesini hedef alan sistemde bu alanda gün geçtikçe rekabet artmıştır ve büyük perakende devlerinin ciddi bütçeler ayırdığı ve aynı doğrultuda kârlılık getiren günümüzün ticaret atılımıdır.

[/pmc_box]

Bu sistemdeki en güzel ve diğer klasik pazarlama yöntemlerine göre fark yaratan taraf, müşterilerinizle 7/24 erişebiliyor olmanız ve aynı zamanda mesafe sınırı tanımaksızın alışveriş yapılabiliyor olmasıdır. Teknolojinin gelişmesiyle beraber geleneksel pazarlama ve mağazacılık yöntemlerine olan ihtiyaç azalıyor.
E-ticaret, ticari işletmelerin hemen hemen hepsiyle entegre edilebilir bir yöntemdir. Firmaların ürünlerini veya hizmetlerini daha az enerji, vakit ve nakit harcayarak reel piyasada olan varlığını sanal dünyada var olmasını sürdürebilmesi ve genişletebilmesi hatta yerel bazda kalan ticari işletmelerin globalleşmesi anlamına geliyor.

[yaziici id=”10303″]

Business to Business (B2B)

E-ticaretin literatüre kattığı sözcüklerden biride business to business kısaca B2B olarakta bilinen iki ticari işletme arasında olan elektronik ticari faaliyetleri ifade eder. B2B konseptindeki kuruluşlar binlerce farklı şirketle ticari ilişki içindedir. Bu ticari ilişkinin elektronik ortamda olması geleneksel pazarlama yöntemlerine göre çok daha büyük bir rekabet avantajı sunar. Doğru yöntemler izlendiğinde, e-ticaret daha ucuz ve daha hızlı sonuç alabileceğiniz bir yoldur. Bu konu ayrıca işlenecek ve detaylandırılacaktır. Bununla beraber e-ticaretle karşımıza çıkan yeni bir oluşumda Elektronic Data Interchange (EDI) yani elektronik veri değişimi anlamına gelen bu hizmet e-ticaret şirketleri için çoklu ve geçici veri kurmasını kolaylaştırmıştır.

Elektronik İş Planı ve Uygulamalar

Başarılı bir e-ticaret mağazası kurmaya önce bir e-iş planı kurmak ve uygulamak gerekir. Bunun için rekabet, rakip analizi, güncellemeler hakkında bilgi, maliyet ve kârlılık, işletmeniz için organizasyonel açıdan çıkaracağı sorunlar göz önünde bulundurulmalı ve e- ticaret mağazası oluşturmadan önce bu parçaları birleştirmeniz gerekir.
E-ticarette geleneksel pazarlama yöntemlerinden de faydalanılabiliyor mesela alışveriş sepeti uygulaması e-ticaret açısından karlılığı ve ürün adedi satma konusunda özellikle perakende sektöründe oldukça etkili olmuştur.
E-ticarette dikkat edilmesi gereken konulardan biri müşterilerin bulamayacağı ürünlere odaklanmak gerekir her an elinin altında alabileceği ürünler kullanıcının çok fazla ilgisini çekmez bu ürünlerde daha etkili sonuçlar alabilirsiniz.

Güvenlik bir Alışveriş Deneyimi

Ve en önemli adımlardan biri de güvenli bir alışveriş deneyimi sunmaktır. E-ticaret ile uğraşıyorsanız güvenlik tedbirleri almanız gerekiyor kredi kartı taksit veya havale, EFT hatta mobil ödeme yöntemleri sunabilirsiniz son dönemde kargo vasıtasıyla kapıda nakit ödeme şeklinde seçenek sunan opsiyonlar bile mevcut mutlu müşteri açısından bu seçeneklerden bir kaçını yada hepsini sunabilirsiniz bu sizin müşteri hedef kitlenizle de alakalı bir yöntemdir.

Son olarak, e-ticarette hedef kitlenizi yakalamak için çeşitli sosyal medya pazarlama yöntemlerinden faydalanmanız gerekmektedir. Bu yöntemleri de doğru uyguladıktan sonra başarılı olmaması için bir sebep yoktur geri kalan kısım da ürünlerin hazırlanması için organizasyon kısmını koordine etmek ve mutlu ve taraftar müşteri oluşturmaktır.

başlıklar