
Dış Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
İhracat etmek istediğiniz ürün ve hizmetleri belirleyerek işe masa başı araştırma ile başlamalısınız.Dış Pazar ile ilgili rakip analizi yapılması ve satış kanalınız belirlemeniz gerekir (toptan,prekende gb) ve Pazar ile ilgili dinamikleri öğrenmeniz gerekir. Bu dinamiklerden kasıt sizin sattığınız ürün sadece eczane kanalı ile satılıyor olabileceği gibi.
dış pazar araştırmasına nereden başlamalıyım?
Dış pazar araştırması yaparken ilk tercih edilmesi gereken yöntem ve bizim önerimiz dijital araştırmadır. Çünkü bu yöntem eski pazarlama ve araştırma yöntemlerine gerek kalmadan, dünyada ki herhangi bir pazardaki ürünleri, fiyatları ve rakiplerinizi çok çabuk ve maliyetsiz bir biçimde araştırmanızı sağlar. Her hangi bir arama motoru ile ön bilgiye sahip olunabilir. Ülkede kullanılan e-ticaret sayfalarında rakamsal araştırma yaparak oturduğunuz yerden fikir sahibi olabilirsiniz. Hatta tedarikçi firmalar ile mail ile iletişim kurabilir, tedarikçi firmaların ürünlerini pazarlayabilirsiniz. Çeşitli B2B web siteleri ile sizi yurt dışındaki alıcıya ulaştıran, yada size data veren web siteleri ile Pazar araştırması yapabilirsiniz. Katıldığınız fuarlardaki biriktirdiğiniz kartvizitler ile deneyimler, yurt dışına ihraç yapan firmalar, yurt dışında faaliyet gösteren firmalar ile kontağa geçebilir fikir edinebilirsiniz. Türkiye’ki elciklerde bulunan ticari ateşelikler ile ilerleyebilirsiniz. Bu opsiyonları tamamladığınızı düşünüyorsanız bundan sonra yapılması gereken saha araştırmasıdır.
saha araştırması nasıl yapılır?
Saha araştırması yurt dışında, ilgili kişi ile yapılması gerekir. İlgili kişi bünyenizde ki ihracat ile ilgili ihracat sorumlusu, yetkilisi kim ise onunla yapılmasını tavsiye ederiz. Hedef pazarınız neresi ise yetkili kişinin orada ki alıcılar ile buluşması gerekir hatta kullanıcı deneyimleri ile ilgili soru ve cevaplar ile farklı pazarlama yöntemleri ya da ürün geliştirerek pazara ihtiyaç odaklı girebilmenin yolunu açarak karlılığı ve devamlılığı artırabilirsiniz. Bu aşamada ki yanılgı şu olabilir eğer bahsettiğimiz masa başı araştırma eksik yapılmış ise ihracatçı firma randevusuz gidip orada çat kapı tedarikçiler ile görüşme yoluna gidebilir bu yöntem iç piyasada bile çok zor olduğunu varsayar isek bu yöntem yurt dışında sizi yavaşlatır, marka imajınızı zedeler ve muhtemelen olumsuz bir iş seyahati olacaktır. Masa başı araştırmalarınız ne kadar iyi ise yöredeki en iyi dağıtımı yapan, en güvenilir ve yaygın olan tedarikçiler ile buluşma ihtimaliniz o kadar artacaktır.
Saniyeler içinde bize aklınıza takılanları sorabilir, işletmeniz için hızlı bir teklif alabilirsiniz. Lütfen geçerli bir telefon numarası giriniz, müşteri temsilcilerimiz en kısa sürede size ulaşacaktır.
neden LookPRO?
Doğruları Garanti Ediyoruz
Paketleri Unutun
Global Düşünüyoruz
Dünyanın 25 dilinde SEO hizmeti veren tek firmayız.
Bizim için ne dediler?
Veteriner kliniğimiz için bir kaç yerel gazeteden backlink satın aldık. Direk SEO sıralamalarımızın yükseldiği gördük, inanamadık. Ofislerini ziyaret ettik konuştuk ve acilen kendileriyle sözleşme imzalayarak tüm dijital işlerimizde birlikte çalışmaya başladık. Sorunsuz ve güvenilir bir firma arayanlara duyurulur.

Yıllardır tanıtım yazısı satın almaktayız. Bir kere olsun sorun yaşamadık. Herkese tavsiye ederim.

Özellikle ulusal gazetelerde projelerimizi duyurmak istiyorduk. Bizim için çok hızlı bir şekilde röportaj hazırlayan ve projelerimizi tanıtma şansı yaratan LookPRO’ya teşekkürlerimizi sunuyorum.

başlıklar